Download-ujte našu aplikaciju

19:50 / 20.08.17

I malo kalorija može biti problem: Ovo su znakovi da jedete premalo

Postizanje i održavanje zdrave tjelesne težine može biti izazovno, naročito u savremenom društvu gdje je hrana stalno dostupna. 

Neredovna prehrana dugoročno može dovesti do brojnih mentalnih, tjelesnih i emocionalnih zdravstvenih problema FOTO: ILUSTRACIJA
Neredovna prehrana dugoročno može dovesti do brojnih mentalnih, tjelesnih i emocionalnih zdravstvenih problema FOTO: ILUSTRACIJA

Međutim, nedovoljan unos kalorija također može biti problem. Zapravo, neredovna prehrana ili smanjeni unos potrebnih kalorija, dugoročno može dovesti do brojnih mentalnih, tjelesnih i emocionalnih zdravstvenih problema.

Ovo je devet znakova koji ukazuju na to da jedete premalo:

Nizak nivo energije

Kalorije su jedinice energije koje tijelo koristi za rad. Nedovoljnim unosom kalorija, možemo osjećati konstantni umor. Broj kalorija potrebnih za osnovne funkcije u danu naziva se stopom metabolizma. Većina ljudi ima metaboličku brzinu veću od 1.000 kalorija dnevno. Tjelesna vježba povećava potrebu za još većim unosom kalorija. Unosite li manje od 1.000 kalorija, to će usporiti vaš metabolizam i sve funkcije u tijelu. Smanjeni nivo energije možemo uočiti i kod starijih ljudi, koji s godinama sve manje jedu. Čak i lagana aktivnost, poput hodanja, povećava potrošnju kalorija, ali to ne znači da se preporuči pretjerani unos.

Gubitak kose

Gubitak kose je uznemirujuća pojava. Potrebno je razlikovati normalnu količinu kose koja svakodnevno opada i pojačano opadanje kose. To najbolje možete uočiti prilikom kupanja ili tuširanja u zaštiti za odvod ili na četki. Neadekvatan unos kalorija, proteina, biotina, željeza i drugih hranjivih tvari čest je uzrok gubitka kose. Nedovoljan unos hranjivih tvari može naštetiti zdravlju srca, mozga i drugih organa.

Stalna glad


Glad je najočigledniji znak da ne jedete dovoljno hrane. Istraživanje pokazuje da dugoročni smanjeni unos potrebnih dnevnih kalorija povećava glad za 19 posto, povećava proizvodnju kortizola, što utječe na povećanje broja masnih ćelija.

Nemogućnost začeća

Hipotalamus i hipofiza održavaju hormonalnu ravnotežu, uključujući i reproduktivno zdravlje. Istraživanja su pokazala da je ovaj kompleksni sistem vrlo osjetljiv na promjenu težine i promjenu unosa kalorija. Nedovoljni unos kalorija može narušiti cijeli proces, što dovodi do neravnoteže hormona. Ako pokušavate zatrudniti, pobrinite se da imate uravnoteženu prehranu i unosite adekvatne namirnice i kalorije kako biste osigurali pravilnu hormonsku funkciju i zdravu trudnoću.

Problemi sa spavanjem

Utvrđeno je da nemogućnost spavanja dovodi do otpornosti na inzulin i porasta težine. Nesanicu može uzrokovati prejedanje, ali i glad koju osjećamo prilikom nedovoljnog unosa kalorija. Osobe koje ne unose dovoljan broj kalorija najčešće pate od isprekidanog sna, što utječe na sve funkcije i procese u tijelu. Nedostatak kalorija utječe i na naše raspoloženje i čini nas razdražljivima.

Razdražljivost

Ako su vam počele smetati sitnice i lako planete, možda ne unosite dovoljno kalorija. Nedostatak kalorija može uzrokovati česte i brze promjene raspoloženja od kojih se najviše ističe razdražljivost.

Hladno vam je

Ako osjećate neprestanu hladnoću i ne možete se ugrijati, vjerovatno vam nedostaje koja kalorija. Tijelo treba sagorjeti određeni broj kalorija kako bi stvorio toplinu i održalo zdravu, ugodnu tjelesnu temperaturu. Ovako tijelo samo snižava tjelesnu temperaturu.

Zatvor

Nerijetko se dogodi da nepravilna prehrana potakne zatvor. Smanjeno konzumiranje namirnica rezultira smanjenjem otpada u crijevima, što onemogućava redovnu probavu. Ako imate problema sa probavom, obratite pažnju na namirnice koje konzumirate i procijenite unosite li dovoljno kalorija u organizam.

Anksioznost

Iako je poznato da dijetalna prehrana može utjecati na promjene raspoloženja, nedovoljan unos kalorija može potaknuti anksioznost i depresiju. Da biste smanjili anksioznost dok pokušavate smršaviti, u organizam unosite zdrave kalorije. Svakako obratite pažnju i na dovoljan unos omega 3 masnih kiselina koje pomažu u smanjenju anksioznosti.