Download-ujte našu aplikaciju

08:12 / 18.04.17

Kako da spojite ugodno s korisnim i uberete zdrav proljetni ručak

Ako smo vas uspjeli nagovoriti da proljetne vikende provedete u prirodi baveći se nekom tjelesnom aktivnošću, možda možete taj boravak iskoristiti i ubrati zdrav ručak ili večeru.

Zdrave samonikle biljke u netaknutoj prirodi daleko od saobraćajnica doduše nude se i danas i u biopoljoprivredi, ali najbolje je ubrati ih vlastoručno, jer su tada i besplatne.

Kopriva

Prva na koju ćete sigurno naići uz poljske puteve i rubove šuma je kopriva, koja je najbolji ekoručak, koji sebi možete priuštiti u ovo doba godine, a ako je naberete malo više, imat ćete zalihu čaja koji možete koristiti cijele godine jer je najjeftiniji eliksir zdravlja.

Kopriva još nije procvjetala i sada je najbolji trenutak da naberete njezine vrškove koji se izvrsno kombiniraju s blitvom i mladim špinatom. Kopriva bi se trebala naći na jelovniku osoba koje žele reducirati višak tjelesne težine jer je energetski siromašna, ali i onih koji se bore s peludnom groznicom i drugim vrstama alergije.

Trud oko branja, za koje se morate zaštititi rukavicama, jer kopriva može izazvati neugodno peckanje na koži, višestruko se isplati s obzirom na pravi luksuz kojim nagrađuje zdravlje. Kopriva se često koristi kao alternativa za špinat ili blitvu, ali i za pripremu umaka, a od suhog lišća može se pripremiti čaj, koji je poznat po svojim brojnim zdravstvenim prednostima. Ne preporučuje se jedino trudnicama, jer konzumiranje ovog čaja može dovesti do nekih hormonskih promjena.

Medvjeđi luk

Divlji luk, poznat i kao divlji bijeli luk, odlikuje se dugim i izduženim lišćem, koje mirisom podsjeća na bijeli luk. Cvjetovi su mu sitni i bijeli, a osim listova najčešće se konzumira i podzemni dio biljke koji se koristi i kao obični bijeli luk. Također, i medvjeđi luk sadrži alicin, tvar koja poznatu po svom antibakterijskom djelovanju i pozitivnom utjecaju na krvne žile, a listovi su izvrstan izvor minerala, vlakana i drugih hranjivih sastojaka.

Ova nježna proljetna biljka ima niz zdravstvenih prednosti, od pročišćavanja krvi, do detoksifikacije organizma, osobito jetre i žuči. Osim toga, medvjeđi luk ima pozitivan učinak na krvne žile kojima vraća elastičnost, snižava holesterol i krvni pritisak, smanjujući tako rizik od ateroskleroze.

Maslačak

Stari narodni lijek koji navodno sprečava starenje. Ova biljka u prehrani se najčešće koristi kao dodatak juhama i različitim salatama, ali je istodobno vrlo hranjiva i zdrava. Listovi i korijen maslačka bogati su izvor vitamina i minerala, a sadrži više vitamina A nego mrkva. Gorke tvari daju mu snažno diuretičko djelovanje, zbog čega se ova biljka koristi kao tradicionalno sredstvo kod bubrežnih bolesti, celulita i prekomjerne težine. Maslačak sadrži i mnogo kalija, koji nadoknađuje gubitak tog minerala zbog povećanog izlučivanja mokraće.

Šparoge

Uzgojene ili samonikle, izvrsna su pomoć svima koji imaju problema s bubrezima i bolestima mokraćnog sistema. Ovih dana mlade divlje šparoge mogu se naći na krškom području i svakako su bolji izbor jer su nutritivno bogatije i zdravije od uzgojenih. Često konzumiranje šparoga preporučuje se slabokrvnim osobama i ljudima koji se oporavljaju od operacije, a zbog velikih količina inulina, probiotika koji hrani prijateljske bakterije u debelom crijevu, šparoge pomažu kod zatvora i ostalih probavnih tegoba.

Šparoge su niskokalorično povrće bogato mineralnim tvarima, vlaknima i vitaminima, pa s pravom imaju status superpovrća. Osim aminokiseline asparagina, po kojoj su dobile ime, šparoge sadrže glikolnu i folnu kiselinu, flavonoide, saponine, glutation, vitamine A, K, B, C, E, te minerale kalcij, cink, željezo, selen, jod, magnezij i mangan te obilje kalija i fosfora.

Ovakvu kombinaciju izuzetnih ljekovitih sastojaka nećete pronaći ni u jednom umjetno proizvedenom lijeku, pri čemu osobito fascinira činjenica da, nakon konzumacije prirodnih namirnica poput šparoga, naše tijelo samo iz njih bira tvari koje su mu potrebne za eventualno izlječenje, a ujedno štite kožu od opasnih UV zraka.

Proljetna salata od samoniklog bilja

Iskoristite dobrobiti prirode i daleko od saobraćajnica uberite maslačak, stolisnik, tratinčice i ljubičice te pripremite salatu u kojoj ćete uživati svim čulima – okusom, mirisom i okom.

Sastojci:

listovi mladog maslačka, listovi mladog stolisnika, listovi mlade tratinčice, luk vlasac ili mladi luk, cvjetovi i listovi ljubičice, 1 konzerva (280 g) kukuruza šećerca u zrnu.

Sastojci za preljev:

Tri supene kašike bučina ulja, sok od jednog limuna, polovina čajne kašičice himalajske soli, 6 supenih kašika vode.

Priprema:

Kukuruz šećerac ocijedite i isperite pod mlazom vode. Listove maslačka, stolisnika, tratinčice i ljubičice te vlasac operite i posušite. Sve biljke, osim cvjetova ljubičice, narežite i stavite u veću posudu. Dodajte i zrna kukuruza. U posebnoj posudi pomiješajte bučino ulje, limunov sok, so i vodu. Količinu i omjere sastojaka odredite prema svom ukusu.

Sirove energetske kuglice

Kako biste se osjećali bolje i uživali u proljeću, potrebno je nadomjestiti nedostatak vitamina i minerala, koji često prati jednoličnu zimsku prehranu. Odličan izbor za to su chia sjemenke, avokado, kokosovo ulje, grožđice i bademi - vrhunski izvor minerala, vitamina, vlakana i proteina.

Pripremite ove energetski bogate kuglice koje tjeraju umor i uživajte u proljeću.

Sastojci:

Avokado, 50 g kokosova ulja, 20 g kakao maslaca, supena kašika kakaa u prahu, čajna kašičica ekstrakta vanilije, 2 supene kašike meda ili agavina sirupa, supena kašika chia sjemenki, 2 kašike krupno mljevenih badema, 2 kašike grožđica, pšenična trava u prahu (za posipanje.)

Priprema:

U manjim posudama na pari zasebno otopite kokosovo ulje i  maslac. U multipraktik stavite očišćeni i narezani avokado, dodajte otopljene kokosovo ulje i kakao maslac, kakao u prahu, med ili agavin sirup i ekstrakt vanilije. Miksajte dok ne dobijete kompaktnu smjesu, koju ćete prebaciti u neku posudu i dodajte krupno mljevene bademe, chia sjemenke i grožđice pa promiješajte kašikom. Posudu stavite u frižider na sat da se smjesa ohladi. Izvadite je iz frižidera pa rukama oblikujte kuglice jednake veličine i uvaljajte ih u prah pšenične trave. Prije posluživanja kuglice pohranite u frižider na još najmanje pola sata.