Download-ujte našu aplikaciju

13:35 / 20.10.16

Komentar: Kad se Majkić bori za državu

Izmjenama Zakona o akcizama bila bi osigurana sredstva iz kojih bi se vraćali novi krediti namijenjeni za izgradnju Koridora Vc

Piše: Almir ŠARENKAPA

Zahvaljujući dušebrižnicima u Zastupničkom domu državnog Parlamenta gradnja Koridora Vc će, ako se šta značajno ne promijeni, uskoro biti zaustavljena. Razlog je neusvajanje izmjena Zakona o akcizama, kojim bi se osigurala dodatna sredstva za dobijanje kredita namijenjenih za izgradnju autoputa.

Obrazloženja o tome zašto ne treba prihvatiti povećanje akciza na gorivo za 15 feninga po litru mogla bi se nazvati i smiješnim da zbog njih nije blokiran jedan od najvažnijih strateških projekata u našoj zemlji. Ovako su ona veoma opasna. Primjera radi, Dušanka Majkić se zabrinula da će biti urušen sistem indirektnog oporezivanja u BiH.

Radi se o istoj onoj Dušanki Majkić koja je, slijedeći politiku svog stranačkog šefa Milorada Dodika, kad god je imala priliku, govorila protiv BiH, tvrdila kako je to nefunkcionalna država, kako se radi o vještačkoj tvorevini, borila se svim silama protiv jačanja državnih institucija... Zvuči kao dešavanje iz nekog paralelnog svijeta, zar ne?

Ono što nije rekla jeste da se ona, zapravo, bori za povećanje akciza na duhan i alkoholna pića, koje bi bile usmjerene za potrebe zdravstva u entitetima. Problem je što trenutno nije precizno definirano kako će taj novac biti utrošen, odnosno on bi praktično bio predat u ruke Dodikovih poslušnika da rade sa njim šta hoće.

Prijedlog Salke Sokolovića još je čudniji. On se zalaže za gradnju Koridora Vc, ali isključivo bez zaduživanja, odnosno putem koncesija. Da je Sokolović razgovarao barem sa jednim stručnjakom iz oblasti cestogradnje, znao bi da je promet na Koridoru Vc toliki da bi izdavanje koncesije za gradnju bilo skuplje od uzimanja kredita, jer bi vlade entiteta morale subvencionirati koncesionara.

Ovako, u pitanje je dovedeno više od milijardu KM novih kredita, kojima bi bile izgrađene nove dionice autoputa. A gradnja autoputa ne znači samo da ćemo se u doglednoj budućnosti voziti boljom saobraćajnicom nego i zapošljavanje velikog broja radnika. Dosadašnja iskustva u BiH pokazuju da gradnja svake dionice direktno zapošljava nekoliko stotina radnika na gradilištu. Osim toga, izgradnja ovakvih strateških objekata zapošljava ljude i u popratnim oblastima i to u omjeru da jedno radno mjesto na gradilištu znači deset zaposlenih u drugim privrednim sektorima.

(Faktor.ba)