Download-ujte našu aplikaciju

08:19 / 18.06.17

Korisno je znati: Noćne navike koje debljaju i kako ih se riješiti

Za debljinu krive su pogrešne navike koje pravimo u kasnim poslijepodnevnim i večernjim satima. Ako niste sigurno šta radite pogrešno, pročitajte tekst do kraja.  Nakon toga vjerovatno ćete drugačije postupati.  

Teška hrana koju jedete prije spavanja usporit će metabolizam FOTO: ILUSTRACIJA
Teška hrana koju jedete prije spavanja usporit će metabolizam FOTO: ILUSTRACIJA

Nedovoljno sna

Nedostatak sna utječe na metabolizam na način da on sporije radi, podiže nivo kortizola, hormona stresa, čini nas gladnijima te zbog toga manje vježbamo, jer smo umorni.

Rješenje: Spavajte najmanje sedam, osam sati svaki dan.

Jedete preobilne večere

Jedete li previše ili tešku hranu (prženu, jako začinjenu) za posljednji obrok u danu, to će također usporiti metabolizam. Još ako imate tendenciju da gledate televiziju dok jedete, to će učini da pojedete još više.

Rješenje: Izaberite laganu večeru koja se sastoji od proteina i povrća.

Idete u krevet odmah nakon večere

Posljedice toga su sljedeće: akumuliranje masnih ćelija te probavne smetnje.

Rješenje: Zadnji obrok jedite sat i po-dva prije odlaska na spavanje.

Jedete žitarice ili druge ugljikohidrate za večeru

To vam daje dodatnu energiju, koju nećete koristiti dok spavate, a takve namirnice sadrže previše rafiniranih šećera, koje je potrebno odmah spaliti.

Rješenje: Za večeru možete napraviti smoothie ili salatu od svježeg voća, jesti sve vrste salata ili visoko-proteinsku hranu, ali u manjim porcijama.

Desert nakon večere

Bijeli šećer i brašno pretvaraju se u masne ćelije, a to su kalorije koje ne možete sagorjeti noću.

Rješenje: Izaberite zdravi desert, kao što je voće.

Preskačete večeru

To vam ne pomaže u gubitku kilograma, jer preskakanje obroka zapravo usporava metabolizam. Tako ćete se i samo osjećati još gladnije tokom sljedećeg obroka, a ovakvo preskakanje može uzrokovati i tjeskobu. Uz to, tako gubite mišićno tkivo, a vaša koža postaje labava.

Rješenje: Čak i ako doista nemate vremena za pristojni ručak ili večeru, barem pokušajte pojesti nešto voća.

Konzumirate kofein ili alkohol

Alkohol i kofein mogu utjecati na san, a osim toga, sadrže i puno kalorija.

Rješenje: Popijte šoljicu vrućeg mlijeka. Također, uvijek završite dan čašom vode, baš kao što biste ga trebali i početi.

Koristite mobitel ili kompjuter prije spavanja

Plavo svjetlo, koje emitiraju ove spravice, utječu loše na zdravlje i san, odnosno uskraćuju vam ga.

Rješenje: Isključite sve takve uređaje sat prije spavanja. Čitajte knjigu ili slušajte muziku umjesto toga.

Kasno odlazite na spavanje

Odlazak u krevet nakon ponoći, čini da dobijate više masnoća, jer to nije prirodni ciklus vašeg tijela. Također, tako ćete ujutro htjeti pojesti nešto više hrane.

Rješenje: Idite na spavanje čim se počnete osjećati umorno. Ali, ako se osjećate hiperaktivno pred kraj dana, pokušajte uključiti u svoj raspored neke fizičke vježbe, kako biste se umorili.