Download-ujte našu aplikaciju

19:53 / 16.03.17

Ne nasjedajte na reklame: Deset namirnica koje nam lažno prodaju kao zdrave

Iako se reklamiraju kao zdrave, mnogobrojne namirnice su daleko od toga. Nutricionisti kolutaju očima kada na policama trgovina vide sve te lažne "zdrave" proizvode, poput zašećerenih voćnih jogurta, sokova "bez šećera" i "visokim udjelom voća", nutritivno vrlo slabe žitarice i mliječne proizvode sa smanjenim udjelom masti.

To su namirnice koje izazivaju više štete nego koristi, posebno ako ste uvjereni da se njima zaista zdravo hranite. Ali, to nisu jedine vrste namirnica koje nutricionisti nikako ne bi preporučili. Donosimo vam spisak namirnica koje nutricionisti nikada ne jedu:

1. Instant zobene kaše

Posebno one "s okusima". Zobena kaša smatra se vrlo hranjivim i uravnoteženim obrokom, posebno za jutro, jer imaju visok udio vlakana i dobrih nutrijenata, ali definitivno nisu sve zobene kaše takve. Ove instant varijante s dodanim okusima, pa iako i oni bili zdravi - cimet, javor, smeđi šećer; u sebi imaju znatno veći udio šećera od dozvoljene, te jako visok udio natrija.

Bolja je stoga varijanta čista zob, bez primjesa, koju ćete zasladiti po svom i obogatiti dodatnim vlaknima u obliku voća. To je zdravi doručak.

2. Industrijska tjestenina s povrćem

Takva tjestenina nikako ne može biti nutritivno bogatija od obične. Zato radije odaberite manje porcije integralne tjestenine ili jednostavno porciju tjestenine zamijenite povrćem.

3. Čips od povrća

Tvornički čips je čips - jednako nezdrav i ako je krompir, i ako je od tikvica. Naime, tu nije problem sama namirnica koliko je problem što se svi čipsevi peku u velikim količinama zasićenih masti koje su naravno jeftinije za masovnu proizvodnju. Zato umjesto tvorničkog napravite sami sebi svoj zdravi čips od mrkvica, kelja, tikvica, pečene u zdravim varijantama masnoća.

4. Kupovni smoothieji

Neki proizvođači čak odlaze u takve krajnosti da umjesto voća koriste kupovne, zašećerene sirupe od voća i zgušnjavaju ih s običnim mlijekom i aditivima po čemu vam samo jedan kupovni smoothie može dati i više od 2.000 kalorija - oko 30 grama masti i 15 do čak 100 grama dodanih šećera.

5. Maslac od kikirikija sa smanjenim udjelom masti

Ako se zna da su masti iz prirodnog maslaca od kikirikija dobre masti, onda ih nipošto ne treba izbacivati. I ne samo to. Dokazano je da takvi proizvodi imaju gotovo istu kalorijsku vrijednost zbog dodanih šećera kojima se zapravo nadomješta taj manjak masti. Ne bacajte novac i kupujte pravi maslaca, bez ikakvih dodataka, i uživajte u njemu umjereno.

6. "Zdravi" smrznuti obroci

Ovakvi gotovi obroci, ma koliko zdravo izgledali zapravo vam donose ovo: manjak nutrijenata zbog kojih ćete vrlo brzo opet osjetiti glad, te višak natrija kojima se, kao i svakom procesiranom proizvodu, čuva svježina. No isto tako taj vas isti natrij uzrokuje zadržavanje vode u organizmu i uopće smeta procesu kolanja vode u nama.

7. Sušena govedina

Iako slovi kao zdrava, svaki sušeni mesni proizvod u sebi također ima preveliku količinu soli. Zato je čak i sušena govedina loš izbor. Iako će organizmu na brzinu omogućiti dosta proteina, količina soli trebala bi vas ipak odvratiti od takve hrane.

8. Lažni mesni proizvodi

To je "meso" namijenjeno vegetarijancima koje, osim što ne donosi puno pravih proteina, donosi čitav niz loših sastojaka kao što su prerađene bjelančevine soje, canola ulje, umjetna bojila i ksantan guma. Iako djeluju jednostavni za pripremu radije ih zamijenite pa makar i konzervom slanutka, graha, skuhajte na brzinu leću i obrok obogatite orašastim voćem i sjemenkama.

9. Pereci

- Pereci su u osnovi izrađeni od šećera - kaže Cara Walsh, dijetetičarka iz Kalifornije. Procesirani ugljikohidrati ne sadrže gotovo ništa hranjivih tvari koje su korisne za zdravlje. Od njih se doslovno nitko ne može nahraniti pa ih stoga treba u širokom luku zaobići kada ste gladni. Oni će vas napuhati, ali će vas svakako bolje nahraniti bilo što drugo iz kategorije prave hrane.

10. Umaci i dresinzi za salate bez masnoća

Mnogi ljudi pretpostavljaju da će se umacima bez imalo masti spasiti od kalorija, ali je činjenica da ćete tako automatski sabotirati bržu apsorpciju svega onog dobrog što ste pojeli u salati. Posebno ako vam je salata puna zelenila koje su ustvari pune vitamina lako topljivih upravo u dobrim mastima. Zato će umak bez imalo dobrih masti spriječiti kompletnu apsorpciju hranjivih tvari i esencijalnih minerala, vitamina i antioksidansa koji nas štite od svega pa ih je važno iskoristiti što bolje i što više. U dobrim mastima koje su, zna se, sastavni dio zdrave, uravnotežene prehrane.