09:32 / 08.01.17

Nikolin Jaka o ekonomskoj saradnji: Iz Tirane lakše je doći do Atine nego do Sarajeva

Trgovinska razmjena između Bosne i Hercegovine i Republike Albanije na niskom je nivou zbog čega bi poslovne zajednice dvije zemlje trebale istražiti oblasti u kojima bi se ta saradnja mogla produbiti, kazao je u intervjuu za Fenu predsjednik Privredne i industrijske komore Albanije Nikolin Jaka.

Nikolin Jaka, predsjednik Privredne i industrijske komore Albanije
Nikolin Jaka, predsjednik Privredne i industrijske komore Albanije

Naglasio je da se trgovinske veze između dvije zemlje trenutno sastoje uglavnom od uvoza i izvoza poljoprivrednih i prehrambenih artikala, a u drugim oblastima nisu na nivou koji bi bio od posebnog značaja. Međutim, istaknuo je da se broj turista iz BiH povećava, kao i broj posjeta Albanaca BiH.

Podsjetio je da su i Albanija i Bosna i Hercegovina članice regionalnog ugovora o slobodnoj trgovini (CEFTA), koji omogućava slobodno kretanje roba između zemalja članica. CEFTA također potiče sve zemlje u regiji da povećaju trgovinsku razmjenu i potaknu privrednu saradnju.

Kada su u pitanju zajednički projekti Jaka kaže da su Albanija i BiH dio procesa regionalne integracije, a Berlinski proces te konferencije u Beču, Parizu i Rimu o zapadnom Balkanu već su definirale prioritetne projekte za razvoj ove regije, ali za Jakaja ono što istinski nedostaje regiji je povezivanje.

Naime, kako je kazao, iz Albanije je mnogo teže putovati u Sarajevo koje je udaljeno oko 300 km od Tirane, nego putovati u Atinu koja je udaljena 800 km. Dodao je i da bi modernizacija ceste koja povezuje Sarajevo, Podgoricu i Tiranu itekako mogla poboljšati trgovinsku razmjenu među zemljama, a ona bi onda omogućila bolje kretanje ljudi i roba među građanima ovih zemalja.

- Međutim, moram reći da Bosna i Hercegovina zaostaje kada je riječ o provedbi ovog projekta - naglašava Jaka.

U intervjuu za Fenu predsjednik albanske Privredne i industrijske komore Nikolin Jaka zaključio je da vlade obiju zemalja i institucija koje predstavljaju poslovne zajednice trebaju učiniti mnogo više da bi se poduzetnici i privredni subjekti više povezali te istražili područja za investicije.