13:45 / 09.01.17

Ovo niste znali o hrani: Koje su dobre, a koje loše kombinacije

Svake godine naučnici provode razna istraživanja koja se odnose na hranjive materije koje se kriju u namirnicama te na njihov utjecaj na zdravlje ljudi. 

U fokusu su uglavnom likopen, vitamin D, masne kiseline…
Poznato nam je da su sve ove supstance od velikog značaja za zdrav život, ali njihovo kombiniranje još je zdravije.

Dobre kombinacije:

Salata i avokado ili orašasti plodovi Zelena salata bez začina i nije baš nekog ukusa. Zato joj dodajte malo preliva, orašastih plodova ili avokada. Ne samo da ćete joj popraviti ukus nego ćete i ojačati njena ljekovita svojstva. Dokazano je da kad salati dodamo maslinovo ulje ili avokado, na taj način podižemo količinu antioksidansa kao što su lutein iz zelene salate, likopen iz paradajza i paprike ili beta-karoten iz mrkve.

Grah i sirova paprika Željezo i vitamin C imaju nevjerovatno zdravu i neraskidivu vezu o kojoj se priča decenijama. Željezo iz prirode dobijamo u dva oblika: ono životinjskog (govedina, riba) i biljnog porijekla (cjelovite žitarice, špinat, mahunarke). Organizam upija do 33 posto manje željeza biljnog porijekla nego životinjskog, ali tu apsorpciju uveliko možete pospješiti ako željezo biljnog porijekla kombinirate s vitaminom C.

Čaj i limun Zeleni čaj pri samom je vrhu zdravih napitaka, dobar je za opće zdravlje zbog antioksidansa katehina koje sadrži, a koji smanjuje rizik od srčanih i kancerogenih oboljenja. Ali, ako želite još više pospješiti zdravo djelovanje zelenog čaja trebate mu dodati malo citrusa, po mogućnosti limun. Dokazano je da askorbinska kiselina iz citrusnog voća potpomaže apsorpciju katehina u krvotok.

Banane i jogurt Jogurt kao i ostali proizvodi nastali fermentacijom kao što su kefir, tempeh i kiseli kupus prepuni su dobrih bakterija, poznatih kao probiotici. Oni održavaju jakim imunološki i digestivni sistem. Ali, kao i sve ostalo u prirodi još bolje djelovanje ima u paru. Dodajte im inulin.

Inulin je pronađen u bananama, šparogama, artičokama, crvenom luku, endiviji, bijelom luku i pšeničnim klicama. Inulin je neprobavljivi ugljikohidrat koji je u stvari hrana za crijevne bakterije, on omogućava da probiotik raste i na taj način poboljšava njegovo djelovanje.

Loše kombinacije:

Mlijeko i čaj Na sreću mlijeko i čaj kod nas nisu baš uobičajena kombinacija. Naime, naučnici su otkrili da dodavanje mlijeka u crni čaj poništava sve njegove dobrobiti za kardiovaskularni sistem.

Mlijeko i čokolada Istraživanja su pokazala da mlijeko može umanjiti apsorpciju flavonoida koji se nalaze u čokoladi (zrnima kakaa). Ovi flavonoidi dokazano povoljno utječu na snižavanje krvnog pritiska. Upravo iz tog razloga uvijek birajte tamnu umjesto mliječne čokolade.

Kafa i zobene pahuljice Tanini koji se nalaze u kafi i čaju poznati su da veoma loše utječu na apsorpciju željeza u organizam. Zob, mahunarke i zeleno lisnato povrće veoma je bogato željezom i zato ih nemojte miješati uz jutarnju kafu.