Download-ujte našu aplikaciju

20:04 / 03.01.17

Pet strategija psihologa: Kako izbjeći nepotrebni sukob s prijateljem

Osobe koje su sklone nepotrebnim raspravama ili sukobima mogu biti izrazito neugodne.

Potiskivanje osjećaja pogoršat će situaciju FOTO: ILUSTRACIJA
Potiskivanje osjećaja pogoršat će situaciju FOTO: ILUSTRACIJA

Ne možemo se uvijek slagati s drugima, no česte sukobe treba izbjegavati.

Zamislite da vam prijatelj zatraži recept za prženu piletinu. Usred prepričavanja recepta, prekida vas i kaže kako su kukuruzne pahuljice bolje za prženje od prezli. U tom trenutku se zapitate zašto uopće traži recept ako misli da zna bolje. Uz to pitanje, može se javiti osjećaj ljutnje i bijesa.

Psiholozi ističu da je moguće kontrolirati bezazlene situacije kako ne bi eskalirale u sukobe velikih razmjera i predlažu pet najboljih strategija.

Otvoreno recite kako se osjećate. Potiskivanje osjećaja može samo pogoršati situaciju. Istraživanja pokazuju da ignoriranje osjećaja može uzrokovati eksploziju emocija. Pokušajte razgovarati bez vikanja i optuživanja i primijetit ćete kako se situacija odvija u pozitivnom pravcu.

Nemojte sve shvatati ozbiljno. Postoje ljudi koji se jednostavno vole ljutiti i oni koji vole pametovati i zanovijetati. Važno je shvatiti da ne morate biti ni jedna od tih osoba.

Pronađite neutralan način komunikacije. Ako vam je teško zamisliti da s osobom morate razgovarati uživo, učinite to putem emaila. Također, možete predložiti vrijeme razgovora kako bi obje strane imale vremena za pripremu i krenule u raspravu hladne glave.

Ne koristite argumente koje ne želite. Ako su neki argumenti sporni ili neprimjereni, samo ćete dodatno razljutiti osobu i potaknuti je na agresiju.

Predložite osobi da ljutnju drugačije izrazi. Ljutnja izaziva bijes i frustracije. Preporučite takvom prijatelju da krene u teretanu ili se počne baviti sportom kako bi se oslobodio stresa i negativnih emocija.