Download-ujte našu aplikaciju

10:02 / 19.04.17

Rat protiv dizelaša se nastavlja: Vlasnicima nude 4.600 KM da se odreknu ljubimca

Sve više je odredbi koje ograničavaju kretanje dizelaša po velikim evropskim gradovima, a britanski parlament ide i korak dalje izradivši program koji vlasnicima nudi novac (poticaje) kako bi se riješili svojih dizelaša.

Cilja se na ekonomski siromašnije kategorije stanovništva
Cilja se na ekonomski siromašnije kategorije stanovništva

Po svemu sudeći rat protiv dizelaša u punom je zamahu. Nakon velikih gradova poput Pariza, Madrida, Atine, koji će zabraniti vozilima na dizel gorivo vožnju po centrima tokom sljedećih deset godina s ciljem smanjenja onečišćenja zraka, sada je i britanska vlada objavila novi program kojim se uključuje u borbu protiv dizelaša. Prema tom programu, koji ima za cilj poboljšanje kvaliteta zraka, vlasnici starijih dizelaša dobit će poticaje u iznosima do 2.000 funti (4.600 KM) namijenjenim za kupovinu novog auta. Naglasak će biti stavljen na vlasnike starijih dizelskih vozila i slabije imovinske moći, kojima će poticaji koristiti za kupovinu automobila koji neće toliko zagađivati.

Na ovaj način bi prodaja benzinskih i hibridnih vozila u Engleskoj porasla, jer oni polahko okreću leđa dizelašima i bez ovih poticaja, što potvrđuje konstantan pad prodaje dizelaša, budući da se sve više kupaca odlučuje na kupovinu benzinaca i hibrida. Uvođenje ove odredbe trebalo bi rezultirati dodatnim rastom za hibride i benzince.

Ove odredbe najviše bi pogodile njemačke proizvođače, koji većinu svoje prodaje baziraju na dizelskim modelima, naročito u višoj srednjoj i visokoj klasi, gdje je i profit veći. Ipak, zanimljivo je da je i Njemačka odlučna u borbi protiv zagađenja. Oni planiraju još strožiju varijantu, budući da je već izrađen prijedlog prema kojem bi trebalo povećavati trošarine na dizelske, ali i benzinske motore. Krajnji cilj je potpuno ograničavanje dizelaša i benzinaca do 2030. godine. Vjerovatno ova odredba ipak neće zaživjeti, ali će se kupovina dizelaša destimulirati na različite načine, a poticati kupovina hibrida i električnih automobila.

Neki proizvođači već se prilagođavaju ovim trendovima, pa će se tako naprimjer novi Nissan Juke na tržištu nuditi samo kao benzinac ili hibrid. Iz Nissana su izjavili kako su njihovi novi benzinski motori toliko efikasni i štedljivi da jednostavno nema potrebe za dizelske verzije.

S obzirom na stanje u našoj državi u kojoj je prosječna starost voznog parka veća od 13 godina, odredba poput ove mogla bi pomoći vlasnicima starijih modela da nabave ekološki prihvatljiviji automobil. Nažalost, čini se da ćemo na to morati pričekati.