Download-ujte našu aplikaciju

19:34 / 10.08.17

Reagovanje na skandaloznu odluku aviokompanije: Kad su se čekale pjevaljke, mogao se sačekati i autistični dječak

Ekonomista Branko Dragaš u svom autorskom tekstu pod naslovom "Vid" osvrnuo se na skandalozno ponašanje Er Srbije čiji zaposleni nisu dozvolili dečaku koji boluje od autizma da se ukrca na avion.

Povod je nedavna vijest da su službenici kompanije Er Srbija zabranili autističnom dječaku Vidu Antiću ulazak u avion na letu za Tivat, jer je bio uznemiren, izloživši ga tako dodatnom maltretiranju.

- Pišem ovaj tekst iznerviran.Pokušaću da se suzdržavam i da biram riječi. Pročitao sam tekst da maloga Vida Antića, jedanaestogodišnjeg sina istoričara Čedomira Antića, nisu pustili da se ukrca u avion Er Srbija na relaciji Beograd-Tivat, jer je bio uznemiren. Vid je autističan. Uznemiren je bio, prema priči njegovog oca,jer je bila vrućina i dugo su čekali da se čekiraju. Vid se uznemirio. Supervizorka je pozvala dežurnog ljekara na aerodromu. Oni su odlučili da razdraženo dijete ne može da uđe u avion. Obrazloženje Kompanije je skandalozno - piše Dragaš u svom tekstu, a zatim navodi obrazloženje koje je dala kompanija.

U obrazloženju se navodi kako je odluka da se mladom putniku ne dozvoli ukrcavanje u avion donijeta nakon što je postao veoma uznemiren i počeo da se ponaša agresivno dok je čekao u redu za prijavljivanje za let.

- Autistično dijete čeka u redu za prijavljivanje? Kakva je ovo glupost? Zašto je kompanija dozvolila da autistično dijete čeka u redu? U svjetskim kompanijama se to ne dozvoljava. Autistično dijete ili osobe sa posebnim potrebama u svim svjetskim kompanijama ne čekaju nikakve redove za prijavljivanja. Glavni krivac za uznemirenost malog Vida je kompanija. Ali, oni to, naravno, u svom bezobrazluku ne priznaju. A onda slijedi vrhunski prostakluk: "Pojedini putnici, koji su također čekali u redu, izrazili su zabrinutost našem osoblju, kojem su sigurnost i dobrobit svih na letu prioritet". Koji PR idiot u kompaniji je pisao ovo saopćenje za javnost? Kakva dobrobit svih putnika?!? Da li je ovo saopćenje komapanije ili političke stranke? Ovakve gluposti ne sme da piše jedna kompanija - tvrdi Dragaš.

Prema njegovim riječima pojedinim putnicima su službenici kompanije morali da objasne da se radi o autističnom detetu, da on ne smije da čeka u redu i da on prvi treba da uđe u avion, pa se čitav ovaj skandal ne bi ni dogodio.

- Dakle, Vid se ne bi ni uznemirio. Glavni krivac za maltretiranje malog Vida je kompanija. To su sami i priznali. Kompanija je kaznila Vida, koji je već tri puta letio za Tivat, zato što je bio uznemiren poslovnim propustima nesposbnih službenika kompanije. U svom saopćenju kompanija je pokazala svu svoju arogantnost i bezobrazluk. Kakva sigurnost putnika je ugrožena?!? Kakva dobrobit?!? - pita Dragaš.

U nastavku svog teksta kaže kako duboko vjeruje, poznavajući duh naroda, da bi veliki broj putnika, da im je objašnjeno o čemu se radi, pristalo da se sačeka da se mali Vid smiri i da onda avion uzleti.

- Čekali su naši avioni i kasnili zbog pink žena političara i raznih silikonskih pjevaljki, koje su šopingovale po stranim aerodromima, zašto avion nije mogao da sačeka nekoliko minuta da se Vid smiri i da odleti na more? Šta je kompanija uradila da smiri Vida i da tako ispravi svoju profesionalnu grešku? Ona manjina punika, malograđana, štrebera i bezosjećajnih skotova koji bi se bunili, jer su sebični i ne dozvoljavaju da im neko ugrozi njihovu putničku dobrobit i palanački konformizam, kompanija je mogla da pridobije dobrim stranim pićem ili popustom na letu u povratku. Tako bi uradila svjetska Kompanija - piše Dragaš u svom tekstu.

Međutim, Er Srbija nije pokazala svoj profesionalizam, smatra Dragaš.

- Poslovan sam čovjek preko tri decenije i priroda mog posla je da puno putujem avionima po svijetu. Doživio sam mnoštvo dogodovština. Ali nikada nisam čuo i vidio da se ovako kompanija ponaša. Na jednom prekookenaskom letu, uznemirilo se dvogodišnje dijete do histerije. Zacenjivao se od plakanja i gubio vazduh. Posada se maksimalno trudila da pomogne uznemirenim roditeljima. Nije vrijedilo. Na kraju, uključili smo se i mi putnici. Glupirali smo se na različite načine. Kreveljili i bekeljili.
I smirili dijete. Koje je počelo da se smije. Sve se završilo zajedničkim zagrljajima i poljupcima. U nama putnicima se probudilo uspavano dijete. To je bila naša dobrobit sa ovog putovanja - kazuje Dragaš.

On je dao i peporuku šta bi jedna aviokompanija trebala da uradi nakon ovakve greške.

- Predlažem predsjedniku kompanije, kao stariji i iskusniji menadžer, da se javno izvini porodici Antić. Da lično sa Vidom i porodicom odleti u Tivat i da iznajmi pedolinu i provoza se sa Vidom po moru. Malog Vida, kada se vrati sa mora, da dovede u kompaniju i da mu pokaže Muzej aviona. I da mu kompanija pokloni, njemu i majci, besplatne godišnje karte na relacijima koje oni izaberu. To je gest za dobrobit društva koje mora da poštuju naše različitosti. Ne samo na papiru, nego u stvarnom životu. Koji mora da bude iznad birokratskih propisa. Ljudskost je uvijek iznad uskog konformizma - završio je svoj tekst Branko Dragaš.

Izvor: Kurir