Download-ujte našu aplikaciju

22:13 / 02.03.17

Sezonsko je zdravije: Voće i povrće koje biste trebali jesti tokom marta

Kupovina voća i povrća može biti zahtjevan zadatak, naročito ako ne znate koje vrste su najbolje za ovo doba godine.

Kupovinom sezonskih namirnica jest ćete zdravije i jeftinije.

Tržni centri obiluju raznim vrstama voća i povrća, a mnoge od njih su sve, samo ne svježe. Stručnjaci ističu da skupo voće i povrće nije zdravo jer se prodaje u doba godine kada nije predviđen njegov rast i sazrijevanje, stoga je potreban i zahtjevniji (skuplji) način uzgoja.

Kako biste jeli zdravo, a pri tome i uštedjeli, donosimo listu voća i povrća koje bi se trebalo, tokom marta, naći na vašem jelovniku. Rastu u prirodnim uvjetima, jeftine su u ovo doba godine i ne štete okolini, ali ni vašem novčaniku.

Artičoka Obiluje antioksidansima, vlaknima, folnom kiselinom, vitaminom C, željezom i kalijem. Učinkovita je u snižavanju nivoa lošeg i povećanju nivoa dobrog holesterola. Možete je pripremati na razne načine, uključujući supe, kao dodatak salatama i prilog raznim jelima.

Rukola Bogata je vitaminom A, C i K, ima malo kalorija i mnogo minerala, vitamina, antioksidansa i fitohemikalija koje poboljšavaju cjelokupno zdravlje. Rukola je odlična za pripremu salata, variva, supa, sokova te kao prilog jelima.

Karfiol Sadrži malo zasićenih masnih kiselina i holesterola. Odličan je izvor proteina, tiamina, riboflavina, niacina, magnezija i fosfora. Dobar je izvor dijetalnih vlakana, vitamina C, K, B6, folne kiseline, kalija i mangana.

Bijeli luk Začin sadrži malo zasićenih masnih kiselina, holesterola i soli. Odličan je izvor kalcija, fosfora i selena. Sadrži i vitamine C, B6 i mangan. Bijeli luk se najčešće koristi kao začin, ali ga neki jedu sirovog bez termičke obrade kako bi iskoristili sva ljekovita svojstva.

Rotkvice Ne sadrže puno zasićenih masnih kiselina i kholesterola. Dobar su izvor riboflavina, vitamina B6, kalcija, magnezija i mangana. Odličan su izvor dijetalnih vlakana, vitamina C, folne kiseline i kalija. Rotkvice se najčešće jedu kao dodatak salatama.

Špinat Sadrži malo zasićenih masnih kiselina i holesterola. Dobar je izvor niacina i cinka, a odličan dijetalnih vlakana, proteina, vitamina A, C, E, K, tiamina, riboflavina, vitamina B6, folne kiseline, kalcija, željeza, magnezija, fosfora, kalija i mangana.

Avokado Sadrži malo holesterola i natrija. Odličan je izvor nezasićenih masnih kiselina, dijetalnih vlakana, vitamina C, K i folne kiseline. Mnogi izbjegavaju avokado jer obiluje mastima, ali trebate znati da su to masti koje povećavaju nivo dobrog holesterola u krvi.

Limeta Sadrži malo zasićenih masnih kiselina, holesterola i natrija. Dobar je izvor kalcija i željeza, a obiluje i dijetalnim vlaknima i vitaminom C. Najuobičajeniji način konzumiranja limete je u obliku soka i kao dodatak čajevima, ili kao začin mesu i ribi.

Ananas Ne sadrži puno zasićenih masnih kiselina, holesterola i natrija. Dobar je izvor dijetalnih vlakana, tiamina i vitamina B6. Odličan je izvor vitamina C i mangana. Od njega možete pripremati voćne salate, kolače, sokove.

Zdravije

Kada namirnica raste u prirodnim uvjetima sadrži sve nutrijente. Istraživanja su pokazala da sezonska hrana može imati i do tri puta više hranjivih tvari.

Jeftinije

Kada se namirnice uzgajaju u prirodnim uvjetima, troškovi uzgoja su znatno manji. Često su na sniženjima jer ih ima toliko puno da ih treba prodati kako ne bi propale.

Ukusnije

Možda ćete otkriti da volite voće i povrće koje nikada niste voljeli ako ga jedete u doba sezone. Primjera radi, paradajz je znatno boljeg okusa ljeti nego zimi.

Ekološki je prihvatljivo

Sezonsko voće i povrće ne mora preći veliki put kako bi došlo do obližnje trgovine. Tokom uzgoja koristi se znatno manje hemikalija koje štete okolini i zdravlju.