Download-ujte našu aplikaciju

16:32 / 19.03.17

Trodnevno čišćenje tijela: Kako brzo izgubiti višak kilograma

Čišćenje ogranizma juhama mnogo je efikasnije od popularnih smoothie dijeta, kaže doktor Oz. Vrijedni sastojci iz juha lakše ulaze u tijelo i možete ih jesti koliko želite.   

Zeleni kašasti sokovi preporučuju se kao jedini obroci kod detoksikacijskih dijeta zbog visokog udjela nutrijenata koji ostaju u sirovom povrću. U ovim sokovima ti nutrijenti razbijaju se na najmanje dijelove, zbog čega se bolje apsorbuju u organizmu. Ti sokovi imaju i jednu manu koju juhe nadoknađuju – nedostaje im vlakna. Vlakna se u organizmu ponašaju kao četke. Ona doslovno čiste probavni sistem od štetnih tvari te omogućuju njihovo brzo izbacivanje. 

Miksanjem povrća u blenderu vlakna se razbijaju i gube svojstvo čistača. Upravo zbog toga su juhe bolji izbor za detoksikacijsku dijetu. Dr. Oz objašnjava da nutrijenti iz juha, iako ih u smoothiejima ima više, lakše ulaze u organizam. Dobre su za imunološki sistem te čuvaju srce zbog visokog udjela vitamina K. Odlične su i za gubljenje kilograma jer su lako probavljive te ubrzavaju metabolizam. 

- Stoga je ova trodnevna detoksikacijska dijeta juhama idealan početak za bilo koji program mršavljenja - kaže Oz. 

U ovom trodnevnom planu, dodaje, juhe se jedu pet puta na dan. Počinje se posebnom juhom za doručak, koja ustvari podsjeća na žitnu kašu. Zatim slijedi juha za užinu, pa za ručak, ponovno užina te na kraju juha za večeru. Kod ove dijete nema brojenja kalorija! Količina juhe koju ćete pojesti u obroku ovisi samo o vama – jedite do sitosti. Sve juhe pravite u istom loncu kako biste očuvali hranjive sastojke te koristite detoksikacijske namirnice.

Prva juha u danu ustvari je zobena kaša s voćem i začinima poput cimeta. Zob će vam dati potrebnu energiju ujutro, a u kombinaciji s voćem i cimetom pomoći će probavnom sistemu da izbaci štetne tvari i pripremi ga za nastavak dana.

Dr. Oz preporučuje i “ratničku juhu”, Bielerovo varivo i pileću juhicu.

Ratnička juha obiluje crvenim i bijelim lukom te raznim povrćem koje jača imunitet i daje energiju organizmu.

Bielerovo varivo dobilo je naziv po doktoru Henryju G. Bieleru, autoru knjige “Hrana je vaš najbolji lijek”. Sastoji se od zelenog povrća poput graška i tikvice te lišća celera i peršuna. Kad se izmiksa u gustu juhu uz dodatak kokosova ili maslinova ulja, ovo povrće pruža vitamine i minerale potrebne za obnavljanje prirodne funkcije metabolizma. Ovu juhu jedite i do dva puta na dan.

Za večeru je najbolja pileća juha, puna proteina, nutritivnog povrća i ukusnih začina. Možete je napraviti dan ranije, kuhajući piletinu na laganoj vatri, savjetuje Oz.

Zobena juha za doručak

Sastojci: 1/2 šoljice zobi, šoljica zamrznutog bobičastog voća (ili bilo kojeg drugog), 1/2 šoljice leda, kašika stevije/meda/agavina sirupa, kašičica cimeta.

Priprema: Najprije u blender ubacite zob i meljite dok ne dobijete grublje brašno. Zatim ubacite sve ostale sastojke te miksajte da se povežu.

Bielerovo detoks-varivo

Sastojci: šoljica vode, 2 šoljice graška, 3 velike stabljike celera, 3 tikvice, kašika maslinova ulja, šaka peršunova lista.

Priprema: Stavite šoljicu vode u lonac i pustite da zavrije. Kuhajte grašak pet minuta te dodajte narezane tikvice. Kuhajte sve još sedam minuta, dodajte peršun i ulje te izmiksajte u blenderu (ili štapnim mikserom).

“Ratnička juha“

Sastojci: 1/4 šoljice maslinova ulja, 2 srednje prase, stabljika celera, 2 česna bijelog luka, 2 mrkve, jedan srednji batat, 2 šoljice mahuna, (biokocka za juhu), 4 šoljice tanko rezanoga kupusa, 1/2 kašičice bibera, 1/2 šoljice lista peršuna, 2 kašičice sjeckanog đumbira.

Priprema: Na maslinovu ulju pržite celer i prasu 5 minuta na laganoj vatri. Dodajte đumbir i bijeli luk te ostavite još minutu. Nakog toga ubacite ostalo povrće (osim peršuna) i sve skupa zagrijavajte oko 4 minute na ulju. Dodajte 2 litre vode i povrtnu kocku (ili povrtni temeljac) i pustite da zavrije. Poklopite i pustite da se krčka još 15 minuta ili dok povrće ne omekša. Pred kraj kuhanja ubacite peršun.

Pileća juha

Sastojci: 2 srednje glavice luka, 2 mrkve, šoljica sjeckanog celera, 4 česna bijelog luka, šoljica divlje ili smeđe riže, šoljica mahuna, 2 lista lovora, kašičica soli, 2 litre pilećeg temeljca ili vode, 1/2 kg pilećih prsa bez kosti (organskih), šoljica sjeckanog peršunova lista.

Priprema:

Stavite sve sastojke osim peršuna u lonac te uz miješanje kuhajte dva i po sata na laganoj vatri. Izvadite piletinu i rastrgajte meso pomoću viljuške. Vratite piletinu u juhu te dodajte i listove peršuna. Za zaštitni učinak dodajte bijeli luk, kurkumu i kajenski biber. Začinite juhe s puno bijelog luka, đumbira, kajenskog bibera, crvene paprike i kurkume. Osim dobrog okusa, začini odlično djeluju s povrćem u čišćenju organizma. Bijeli luk sadrži alicin, koji jača imunološki sistem, a začinska paprika dobar je izvor vitamina A. Đumbir ima snažna protivupalna svojstva te može ukloniti simptome mučnine, a dobar je i kod visokog pritiska.

Popis namirnica važan je ako želite uspjeti. Osim što će potaknuti procese samočišćenja tijela, jušni detoks će ojačati imunitet, a nivoe glukoze u krvi održavati stabilnima. Kako biste ga što lakše proveli dijetu nabavite: maslinovo ulje, prasu, bijeli luk, mrkvu, batat, kupus, limun, tikvice, luk, celer, divlju rižu, peršun, đumbir, grašak, zamrznuto bobičasto povrće, cimet i med.  Spriječite štetu koju izazivaju antibiotici.

Ratnička juha sjajan je izvor zanemarenog vitamina K, kojim obiluju zeleno lisnato povrće, kelj, kupus, mahune, ali i šparoge, celer te mrkva. Ovaj je vitamin ključan za jačanje kostiju te neizmjerno važan u prevenciji osteoporoze, dodaje liječnik uz napomenu da ga iz tijela crpe antibiotici, pa biste u proljeće prehranu trebali bazirati na navedenom povrću.