Download-ujte našu aplikaciju

14:25 / 19.04.17

Umalo promašaj: Poslije ovih činjenica film "Kum" će vam biti još draži

Kultni film "Kum" ove godine slavi 45 godina od premijere prvog dijela! Nikada nam neće dosaditi, a kada shvatite da je umalo mogao da bude najveći promašaj “Paramount Picturesa“, Francisa Forda Coppolu ćete mnogo više cijeniti.

Da, “Kum“ jeste mračan film, ali ne samo zbog tematike već i scenografije, posebno kada je enterijer u pitanju. Snimatelj Gordon Willis, koji je nakon kultnog dijela nazvan princom tame, objasnio je da ovo nije imalo toliko veze sa tematikom koliko sa problemom prejake šminke, koju je Brando nosio i koju je trebalo prikriti. Naime, Marlona Branda su svaki dan šminkali tri sata, nakon čega bi mu dodavali vještačke zube i vilicu kako bi dobili željeni efekat.

Također, i James Caan je na snimanjima nosio vještačke zube. Iako nikome ovo ne bi palo na pamet, taj mali detalj je doprinio da Soni izgleda autentičnije i opasnije, a pomalo i liči na svog oca.

Drveni branici

Vlasnici automobila su pred Drugi svjetski rat skidali metalne branike i predavali ih vojsci, koja ih je koristila u ratu, te zamjenjivali drvenim. Ni godinama poslije rata mnogi od njih nisu vratili nazad svoje branike, što je i prikazano u „Kumu“.

Pošto se radnja odvija u četrdesetim i pedesetim godinama, Coppola je bio posvećen svakom detalju, pa je čak i na automobile stavljao drvene branike kako bi vjerodostojno prikazao vrijeme radnje.

Niskobudžetni Kum iz Kanzasa

Kada smo već kod radnje, poznato je da se "Kum" snimao sedamdesetih godina iako se njegova radnja odigravala dvije-tri decenije ranije. E, pa umalo da nije bilo tako, jer "Paramount Pictures" je želio da "Kum" bude niskobudžetni film o mafijaškom bosu iz Kanzasa u realnom vremenu.

Naravno, ovo je Francisa Forda Coppolu dovelo do ludila, pa je natjerao Marija Puza da izmijeni scenario. Uspio je i da nagovori studio da prihvate ovu ideju, pa čak da im i u trenutku bankrota izmami šest i po miliona dolara za snimanje. Ali onda su krenuli problemi....

Coppola bio pred otkazom

Za vreme snimanja filma Coppola je sve vrijeme bio pred otkazom jer se sa studiom "klao" oko svake odluke! Počelo je već kod izbora glumaca. Studio je odbijao ideju da Marlon Brando igra Vita Corleonea sve dok Coppola nije otišao u njegov dom i lično ga snimio kako bi ih ubijedio.

Također, studio u ulozi Michaela Corleonea nije video ni Ala Pacina, već Roberta Redforda ili Ryana O'Neala. Jedno vrijeme su za ulogu čak testirali i Martina Sheena.

Coppola je ipak bio nepokolebljiv i uspio u namjeri! S druge strane, sve vrijeme je premašivao budžet i rokove, pa je trpio pritisak studija. Kako bi izbalansirao priču, on je mnoge scene snimao u zatvorenom prostoru, a onda je otpustio i asistenta za kog se ispostavilo da ga je “cinkario“ kod nadređenih.

Majka koja je jedva starija od djece

Morgana King je u filmu igrala Carmelu Corleone, Michaelovu, Sonijevu, Fredovu i Koninu majku, a zanimljivo je da je bila svega 10 godina starija od Ala Pacina i Jamesa Caana, a samo pet godina od Johna Cazale.

Narandže ne oslikavaju smrt

Teorija koja već 45 godina živi jeste da su narandže, koje se u filmu provlače kao detalj, simbol i pretskazanje smrti. Ako i danas tako gledamo, možda. Ali prvobitna ideja je došla od producenta Deana Tavoularisa, koji je zbog pređašnje spomenute mračne scenografije želio da unese malo jarkih boja zbog boljeg kontrasta.