Download-ujte našu aplikaciju

08:18 / 27.07.16

Veoma korisni savjeti: Namirnice bez kojih je nezamisliva ljetna prehrana

Nikako se ne smiju zaboraviti namirnice bogate nutritivnim vrijednostima, koje su i izvor antioksidanasa te esencijalnih sastojaka potrebnih tijelu, pogotovo za vrijeme sparnih dana.

Iako je laganija hrana aktuelna ljeti, nikako se ne smiju zaboraviti namirnice bogate nutritivnim vrijednostima, koje su ujedno i izvor antioksidanasa te esencijalnih sastojaka potrebnih tijelu, pogotovo za vrijeme sparnih dana. Evo šta trebate jesti ljeti i u kakvim namirnicama slobodno možete uživati.

Zeleno povrće

Kelj, salata, brokula i špinat puni su proteina, vlakana, kalcija, vitamina i minerala. Savršena su baza ili dodatak svakom jelu. Dolaze u svim oblicima, a djecu možete lako zavarati miksajući ih u blenderu. Kelj je savršen za užinu. Samo ga narežite i bacite u pećnicu na 175 stepeni, oko 20 minuta!

Ljuto i začinjeno

Đumbir i bijeli luk neki su od neizostavnih začina u kuhinji. Koristimo ih u malim količinama, iako nam čine veliku uslugu u poboljšavanju okusa svakom jelu. Tako će, naprimjer, bijeli luk izliječiti prehladu, a đumbir ublažiti bolove u trbuhu. Ljute papričice će pročistiti sinuse i organizmu dati mnogo vitamina C.

Sjemenke

Tikvine sjemenke se u medicinske svrhe koriste veoma dugo. Nije ni čudo, jer sadrže magnezij, kalcij, kalij, vitamin K, željezo i cink. Bogate su omega-3 masnim kiselinama koje reguliraju krvni pritisak i pomažu vašem srcu. Također, ublažavaju simptome menopauze, smanjuju holesterol i sprečavaju pojavu raka. U posljednje vrijeme su vrlo popularne chia sjemenke. Kao i tikvine sjemenke, bogate su omega-3 masnim kiselinama, proteinima i vlaknima. Posebne su i zato što apsorbiraju vodu te se pretvaraju u gel koji se miješa s hranom a pritom ne mijenjaju okus. Zato su odličan izbor za mršanje.

Kivi

Svaka voćka zaslužuje da bude u centru pažnje, ali kivi je jedna od rijetkih koja obiluje vitaminom C, čak više i od narandže. Kivi će vaše tijelo opskrbiti dozom kalija, vlakana te vitamina A i E.

Tamna čokolada

Neki naučnici čak preporučuju konzumiranje nekoliko kockica tamne čokolade svakodnevno. Razlog je taj što ona u sebi nema nikakvih dodanih aditiva, pomaže vašem raspoloženju, a i srcu. Što je tamnija, to je bolje. Bogata je bakrom, magnezijem, kalcijem, kalijem i željezom. Smanjuje razinu štetnog (LDL) holesterola, jer kakao iz čokolade sadrži zdrave masti. Sadrži serotonin, koji djeluje protiv depresije, i endorfin, koji daje osjećaj zadovoljstva. Smatra se i afrodizijakom, pa nije ni čudno što se poklanja na Dan zaljubljenih.

(Faktor.ba)

Tagovi: zdrava ishrana