Download-ujte našu aplikaciju

16:13 / 13.06.17

Voćni jogurti sadrže četiri puta više šećera nego voća

Šumsko voće štiti od posljedica pušenja, stresa i nezdrave prehrane, ali bolje je jesti svježe i neprerađeno jer ga je u jogurtima i tako premalo. Većina kupovnih jogurta sadrži dnevnu preporuku šećera.

Jogurt se proizvodi fermentacijom mlijeka uz pomoć jogurtnih kultura, a to su pripravci bakterija Lactobacillus bulgaricus i Streptococcus thermophilus. Te bakterije mliječni šećer (laktozu) pretvaraju u mliječnu kiselinu, koja je zaslužna za karakterističnu konzistenciju i okus jogurta.

Dio populacije čiji probavni sistem teže podnosi mlijeko, s jogurtom će imati manje problema jer je u njemu udio laktoze manji nego u mlijeku.

Jogurt se dobiva od pasteriziranog mlijeka s različitim udjelima mliječne masti. Pasterizacija je postupak kojim se visokim temperaturama u trajanju do petnaest minuta uništavaju mikroorganizmi u mlijeku, te aktiviraju enzimi. Pasterizacijom se gubi i dio vitamina iz mlijeka, ali fermentacijom mlijeka te djelovanjem jogurtnih kultutra dio vitamina grupe B se “nadoknadi”. 

Djeci se preporučuje davati punomasne mliječne proizvode, a odrasli bi tebali pripaziti te birati one s manje masti, jer mlijeko i jogurt sadrže većinom zasićene masne kiseline čija prekomjerna kozumacija podiže nivo holesterola u krvi, što može izazvati bolesti srca i krvnih sudova.

Osim mlijeka, analizirani jogurti sadrže i voćne pripravke. Ovoga puta riječ je o šumskom voću, malinama, kupinama, jagodama i borovnicama. Šumsko voće bogato je antioksidansima. Oni će organizam zaštititi od slobodnih radikala, koji nastaju uslijed pušenja, stresa, nezdrave prehrane... Ipak, u ovim jogurtima malo je voća koje bismo svakako trebali konzumirati kao svježe, neprerađeno. S druge strane, voćni jogurti obično obiluju šećerom, prosječno imaju 3,95 puta više šećera nego voća, čak i po tri kašičice šećera na 100 grama jogurta.

Kako su pakovanja između 150 i 250 grama, konzumacijom jednog voćnog jogurta možemo unijeti više od šest kašičica šećera, što je gotovo čitav preporučeni dnevni unos. Previše šećera izaziva zubni karijes, debljinu i šećernu bolest. Kako bi dobili “voćni” okus i izgled, jogurtima dodaju arome i bojila. Najčešće su to prirodni pigmenti antocijani i mrkva. Zgušnjavaju ih pektin i skrob, a kiselost daju natrijevi citrati koji se smatraju bezopasnima.