Armin Osmančević kreirao je odjeću za kraljevsku porodicu Švedske, Rockfellerovog zeta, sarađivao sa Beyonce i Kylie Minogue
Rođeni Banjalučanin Armin Osmančević sa porodicom je 90-tih izbjegao u Švedsku, a danas je jedno od značajnih imena na svjetskoj modnoj sceni.
Status izbjeglice nije ga spriječio da ostvari snove.
Protekle tri decenije živio je na nekoliko adresa u više različitih zemalja, i kaže da "svaki grad u kojem je živio ili ga je posjetio ima svoju dušu, pa se osjećao kao lokalac u Kuala Lumpuru, Dubaiu, Bodrumu, Štokholmu..."
Potraga za perfektnom garderobom
- Ali danas se osjećam poput pastira Santiaga iz knjige "Alhemičar" Paula Coelha, koji je u potrazi za blagom diljem svijeta na kraju shvatio da je najveće blago upravo tamo odakle je krenuo. Svako od nas ima svoj životni put i svoje blago, a moje blago je Bosna - kaže Osmančević koji je oazu mira sada pronašao u Sarajevu gdje je odlučio pokrenuti svoj modni brend za muškarce.
No interesantno je da moda nije bila prvi Arminov izbor, zapravo ga u suštini nije ni zanimala, dok njegova potraga za perfektnom garderobom traje cijeli život. Odrastao je u kako kaže "maminom šnajderaju". Sa pet godina crtao je kauboja, Indijance, gusara ili viteza, a mama bi mu to sašila. Danas on kreira odjeću po uzoru na svjetske klasike, ali svaki komad je ipak unikatan…
- Kao momak crtao bi komade koje nisam imao novca da kupim, ili ne bi našao u prodavnicama, pa bi kupio materijal, a moja majka bi mi sašila po mjeri. Kroz moj profesionalni život garderoba je uvijek imala ogroman značaj, kao sklonište, kao poruka i kao individualni izraz. Kada sam izbjegao sa porodicom u Švedsku 90-tih, veoma brzo sam naučio jezik i počeo raditi u filmskoj industriji kao "storyboard" crtač i scenograf, konkretnije 1995. Deset godina kasnije, odnosno 2005, magistrirao sam dizajn i promjenio karijeru u digitalni marketing. Radeći godinama kao art direktor, a kasnije i kao kreativni direktor prvo u Švedskoj, zatim u Ujedinjenim Arapskim Emiratima i drugim zemljama širom svijeta, sarađivao sam sa globalnim modnim brendovima i muzičarima poput Beyonce i Kylie Minougue - prisjeća se Osmančević.
Spotovi za Merlina i Dubiozu
Posljednjih pet godina imao je privilegiju raditi online prodaju i garderobu po mjeri u 75-godišnjoj porodičnoj švedskoj firmi, čija klijentela je kraljevska porodica, svi premijeri Švedske zadnjih trideset godina, vlasnik H&M-a i druge značajne ličnosti.
Svaki klijent za njega ima posebnu čar i svaki projekat doživljava veoma lično i daje sve od sebe, bez obzira o kome se radi.
- Bilo je veoma zanimljivo raditi globalne kampanje HM & Maison Margiela, Adidas & Stella McCartney, režirati video-spotove za Dinu Merlina i Dubiozu kolektiv, ali u zadnjih nekoliko godina možda najinteresantnija anegdota je kada mi je u radnju u Štokholmu bez najave ušetala kćerka Davida Rockefellera Juniora, Camilla Rockefeller, sa svojim budućim mužem kome sam uradio crno odijelo sa leptir mašnom i bijeli sako za njihovo vjenčanje. Veoma spontani, ležerni klijenti koji su mogli kupiti odijelo bilo gdje, a izabrali su da to urade kod mene. To me je navelo da pokrenem prvi luksuzni muški brend ovdje u Sarajevu, koji plasiram u cijeli svijet - pojašnjava Osmančević.
Ono što Osmančević nudi je šivanje po mjeri ili "made to measure" gdje koristi osnovnu mustru koju je napravio zajedno sa majstorima u Italiji, a zatim vrši prilagođavanja do najsitnijih detalja na osnovu mjera i želja klijenta - odnosno dizajnira odjeću zajedno sa klijentom.
- Svi detalji se unose u digitalni profil klijenta i šalju direktno u fabriku u Laciju kada su u pitanju odijela, Napulj za košulje odnosno Umbriju za džempere, a nakon četiri sedmice dolaze ovdje u Sarajevo gdje ponovo vršim mjerenje i po potrebi ažuriram izmjene sa mojim lokalnim šnajderima.
S obzirom da sam dizajner po profesiji, mustra mojih komada je vrlo italijanska u smislu konstrukcije koja se doživljava mekana i opuštena, dok detalji mogu biti britanski klasični i strukturirani. Biram reference iz različitih škola kako bi napravio nešto što je tipično naše, bosansko, odnosno veoma jako i moćno na površini, ali veoma ležerno i prijatno iznutra - pojašnjava Osmančević.
Samopouzdanje je najprivlačnija stvar
Kroz dugogodišnji rad, učeći od svjetskih majstora, ustanovio je da postoji pet osnovnih pravila u svijetu mode, bez obzira o kojoj vrsti garderobe da se radi.
- To su: 1. Stil je važniji od mode, 2. izaberi mali broj kvalitetnih stvari koje pašu zajedno, 3. udobnost i odgovarajuća veličina su na prvom mjestu, 4. zadrži samo ono što voliš i nosiš a ostalo podijeli ili prodaj, i 5. izgradi svoj lični stil kroz vrijeme a ne kroz novac. Perfektna garderoba je više od oblačenja i od trendova; to je kolekcija koja obuhvata vaš jedinstveni stil i bez napora se usklađuje s vašim životom. Vaš lični stil treba da bude odraz mjesta koja ste posjetili, ljudi koji su vas inspirisali i iskustava koja su vas oblikovala. To je najvažnija, sporedna stvar u životu jer se oblačimo kada izlazimo svaki dan, i to je način da pokažemo poštovanje prema sebi i prema društvu u kojem živimo - poručuje Osmančević.
Piše i knjigu na ovu temu koju namjerava dijeliti klijentima i poznanicima kao prigodan poklon, odnosno džepni podsjetnik da osobni stil izgrađuje samopouzdanje, a samopouzdanje je ustvari apsolutno najprivlačnija stvar kako kod muškaraca, tako i kod žena.
Atelje i butik u srcu Sarajeva
Atelje i butik u srcu Sarajeva njegova je buduća institucija stila u ovom regionu, odnosno njegov doprinos Sarajevu, gradu-heroju kojeg neizmjerno voli i poštuje.
- Osjećam se privilegovan da budem dio razvoja i ponude ovog grada posebno jer ne postoji ništa slično ni u Beogradu niti Zagrebu i nadam se da će Štrosmajerova u kojoj se nalazi moj butik, uskoro zauzeti mjesto koje joj propada poput Saint-Germain u Parizu ili Via Monte Napoleone u Milanu. Butik otvaram uskoro uz izuzetno isplaniranu ali i sveobuhvatnu kolekciju pod nazivom "Vječni klasici" a koja se može nositi od kancelarije do plaže i kombinovati sa gotovo svim sto većina muškaraca već posjeduje kod kuće - zaključuje Osmančević.
On ne prati trendove, već kreira perfektnu garderobu za globalnu klijentelu - komad po komad.