navbar

COOLSTYLE

faktor
search
search
search
Vrijedi probati

Autorica knjige "Zdravstvena revolucija" otkriva pet tajni dugovječnosti i mladolikog izgleda

Osmislite protivupalni doručak, naprimjer jutarnji smoothie, a za ručak i večeru jedite više povrća i unosite više bjelančevina

AUTOR: Faktor
Objavljeno: 04.04.2024. u 08:53
get url
text
Loše raspoloženje, suha koža, manjak energije, bol u kičmi, promjenjiv apetit, slaba koncentracija, nadut trbuh... uobičajne su boljek većine osoba.
Ali šta ako ove tegobe nisu uobičajene i nepovezane, nego su simptomi koji vas upozoravaju da je vaše zdravlje narušeno?
Švedska autorica i novinarka Maria Borelius tvrdi da takvi i slični simptomi ukazuju na postojanje hroničnih upala koje prolaze neprimijećeno jer smo ih često skloni ignorirati.
Međutim, oni vremenom uzrokuju zdravstvene probleme.
Razlog zašto ignoriramo takve, na prvu nepovezane znakove tijela, je taj što nam se čini da se većina u određenoj mjeri nosi s ovim simptomima i da oni nemaju zajednički uzrok, nego su rezultat stresa, privremene iscrpljenosti ili nedovoljne tjelesne vježbe.
Maria Borelius u svojoj knjizi "Zdravstvena revolucija" tvrdi da navedeni simptomi mogu biti posljedica loše prehrane, preciznije pune upalnih namirnica, koje stvaraju više malih, dugoročnih upala u tijelu koje istovremeno opterećuju organizam, ali nisu dovoljno velike da bi nam stvorile ozbiljan zdravstveni problem, dok ne postane prekasno.
- Putovanje ka protivupalnom načinu života putovanje je prema najboljoj verziji sebe, ravnoteži tijela i duše, osjećaju sklada i budnosti - navodi autorica dodajući da putovanje ka protivupalnom načinu života nije pilula za sreću, ali da na tom putovanju možemo postati zdraviji, sretniji, imati više energije, a koža će biti podmlađenija, jednako kao i moždane funkcije.
Ovo je pet koraka pritivupalnog načina života koje predlaže autorica:
Jačajte organizam protivupalnim namirnicama
Osmislite protivupalni doručak, naprimjer jutarnji smoothie, a za ručak i večeru jedite više povrća i unosite više bjelančevina. Polovinu tanjira napunite povrćem, po mogućnosti s četiri različite vrste povrća i pri izboru se vodite duginim bojama. Svaki dan u organizam unosite obilje dobre, prave hrane, polifenole, omega-3 masne kiseline i probiotike.
Smanjite unos šećera
Svakodnevno pazite da ne unosite previše šećera i jednostavnih ugljikohidrata (dajući prednost protivupalnim složenim ugljikohidratima) te usporite glikemijsku reakciju tijela na ugljikohidrate koje unosite u organizam.
Pokrenite se
Stvorite prilike za svakodnevno kretanje i vježbajte tri do četiri puta sedmično. Kombinirajte aerobne vježbe s vježbama snage i laganim istezanjem.
Budite mirni
Svaki dan priuštite sebi duševni mir i svjesno opuštanje od stresa, kao što su meditacija, joga, usredotočena svjesnost, duboko disanje. I dovoljno spavajte.
Potražite dozu strahopoštovanja
Dopustite sebi doživjeti posebne trenutke kad osjećate prisutnost ili postojanje nečega većeg od vas samih, kad uživate u ljepotama života. Možda ste iznenađeni, ali i ovakve stvari smanjuju vrijednosti upalnih procesa.