Za proizvodnju Chanelove petice, jednog od najprodavanijih parfema svih vremena, potrebna je velika količina cvjetova. Preovladavaju majska ruža i jasmin koji rastu na poljima u Pegomasu, malom gradiću na jugu Francuske.

Kako navodi časopis New Yorker, samo za flašicu od 30 mililitara Chanel N°5 parfema potrebno je više od hiljadu cvjetova jasmina i ruža.

Od 1980. godine ekskluzivni ugovor za proizvodnju cvijeća za Chanel ima porodica Josepha Mula u Pégomasu.

Joseph Mula

Polje na kojem pordica Mul uzgaja cvijeće, od kojeg se proizvodi kultni parfem, veliko je 25 hektara. Ograđeno je šljunčanom stazom koja se spaja sa seoskom cestom koja prolazi kroz zaštićenu dolinu. Na sjeveroistoku se mogu vidjeti tamnoplavi obrisi Alpa. Vrsta ruže koju uzgaja porodica Mul zove se Rosa centifolia (ruža sa stotinu latica).

Englezi je zbog okruglastog oblika cvijeta, koji podsjeća na kupus, zovu i cabbage ruža. Ruža se sama po sebi smatra cvjetnom kraljicom na tronu carstva mirisa, a ova je vrsta posebno na cijeni zbog čistog, slatkog i medenog mirisa.

- Da je Rosa centifolia instrument, bila bi flauta - izjavio je Joseph Mul za New Yorker.

Mul je polje ruža naslijedio od svog pradjeda, a razliku između obične ruže i one koja raste u Pégomasu vidi i zatvorenih očiju. Ta posebnost, kaže, vrijedi i za najbolje sorte vina.

- Burgundac nije burgundac ako nije iz Bourgogne - ističe Mul.

Ono što je vrlo važno za proizvodnju parfema jeste da se cvjetovi ruža u maju, kada procvjetaju, moraju pobrati u roku od dvije sedmice sa svih 25 hektara zemljišta, što zahtijeva veliku radnu snagu, a po berbi u prosjeku naberu 37 tona cvijeća sa svojih polja.

Cvjetovi ruža u maju moraju se pobrati u roku od dvije sedmice sa svih 25 hektara zemljišta

Na imanju porodice Mul radi 70 sakupljačica cvjetova (uglavnom su to žene iz Turske) i četiri sakupljača u čije korpe žene stavljaju cvjetove koje su ubrale.

Za jedan kilogram potrebno je ubrati otprilike od 300 do 500 cvjetova ruža, a očekuje se da će beračice sveukupno ubrati 37 tona cvijeća.

Beračice rade u paru. Jedna od njih, Songul Ozer, izjavila je za New Yorker kako joj se ovaj posao više sviđa od posla sekretarice koji je prije radila. Ovo joj je peti put da sakuplja na poljima porodice Mul.

Čim se korpe napune cvijećem, ruže se prebacuju u vreće. A čim se vreća napuni s 10 kilograma ruža, ona se stavlja u kamion kojim se ruže prevoze u tvornicu koja se nalazi na imanju.

Naime, čim se ruže uberu njihova ulja moraju se brzo izvući, prije nego što počnu fermentirati. Slijedi dug proces tokom kojeg cvijeće od ružičaste prerasta u smeđu boju, a na kraju u ulje visoke koncentracije od kojeg se pravi miris čuveni parfem.

Čim se ruže uberu njihova ulja moraju se brzo izvući

Za taj proces koristi se fraza “la fleur au flacon”, što u prijevodu znači "cvijet u flašici".

Mulov rođak Jean-François Vieille, koji nadgleda tvornicu, novinarima New Yorkera objasnio je kako cvijeće postaje skupocjeni parfem. U tome mu je pomagao poster na kojem je nacrtan proces izrade parfema, od sirovog materijala (latica), do betona (čvrstog voska), pa sve do tekućeg oblika (visoko koncentriranog ulja koje se stavlja direktno u parfeme).

Ovo je važna faza u proizvodnji parfema. Radnik koristi grablje te njima ravna hrpe cvijeća dok ih Vieille polijeva s dvije hiljade litara Heksana, bezbojne tekućine koja se potom zagrijava na 68 stepeni Celzijusa. Cvijeće je poprimilo smeđu boju. Zrak je mirisao kao zagoreni tost, dok je pod tvornice izgledao kao da je kroz nju prošla svadbena povorka. Bilo je tu još koraka.

Na kraju ispada da svaka flašica od 30 mililitara Chanel N°5 predstavlja “zagrobni život hiljadu cvjetova jasmina i 12 ruža iz Pégomasa”, piše New Yorker.