Nakon što je na jugu Francuske provela nekoliko sedmica, Kirstin Karchamer u kolumni za MindBodyGreen kaže da nije mogla ne primijetiti da gotovo niko nema prekomjernu tjelesnu težinu. Ono što je uočila je da niko opsesivno ne vježba, ne jede kelj, kvinoju ili pije zelene smoothieje.

Koja je onda tajna? Ispada da postoje dvije.

- Ljudi šetaju, jedu hranu, žive prema svojim mogućnostima (malo njih koristi kreditne kartice), provode vrijeme u kafićima s prijateljima i porodicom, piju crno vino i jedu sladoled. Nikad u životu nisam vidjela toliko korneta. Ali postojala je značajna razlika. Bili su mali. Nigdje nisam vidjela jumbo kornet umočen u čokoladu, uvaljan u slatkiše i napunjen s tri kuglice sladoleda - napisala je Karchamer te otkrila dvije francuske tajne koje smatra ključnima za formu i zdravlje.

1. Veličina je važna

Kao što je pojasnila, sve porcije u Francuskoj su male. Ručak se servira na manjem tanjiru, sladoled u manjem kornetu.

- Naručila sam lignje. Dobila sam mali tanjirić s nekoliko komadića povrća sa strane i zdjelicu s dva sitna komada bageta. Tek toliko da upiju ostatak soka. Ne više. Kad je jelo stiglo, bila sam sretna što sam naručila i salatu jer sam pomislila da ću ostati gladna. Ali dogodilo se nešto zanimljivo. Jedva sam uspjela pojesti lignje. Bile su tako ukusne, tako svježe i aromatične da su zadovoljile moj apetit. Trebalo mi je znatno manje hrane da bih bila sita - prisjetila se.

2. Kvaliteta i okus su najvažniji

Karchamer je mislila da je nemoguće da će je zadovoljiti tako malo hrane.

"Primjećujete da sam rekla zadovoljan, a ne sit? U SAD-u djecu nakon jela pitamo: "Jeste li siti?" U Francuskoj pitaju: "Jeste li zadovoljni?" Bojim se da djecu učimo da traže osjećaj sitosti, a ne zadovoljstva" - navodi.

Po povratku iz Francuske Karchamer je odlučila napraviti eksperiment temeljem viđenog. Počela je više vremena posvećivati kuhanju i kupovini namirnica kod lokalnih poljoprivrednika. Koristi uglavnom svježu, organsku hranu i začinsko bilje.

- Takve stvari jesu skuplje, ali zanimljivo je da mi računi za namirnice nisu porasli jer izgleda da svi u mom domu jedu manje. Odvajamo vrijeme za pripremu obroka pa i češće sjedamo zajedno za stol i jedemo - tvrdi.

Promjena je teška, pogotovo kad je hrana u pitanju, smatra ova stručnjakinja za plodnost.

- Da stvar bude gora, toliko hrane koju jedemo sadrži pretjerane količine šećera i soli te izaziva ovisnost. Potičem vas da napravite nekoliko malih koraka i u prehranu uvrstite stvarne, lokalno uzgojene, sezonske namirnice i servirate ih na manjim tanjirima. Pogledajte šta će se dogoditi. Čak i Google koristi ovaj trik da bi pomogao svojim zaposlenicima da se zdravije hrane. Uspjelo je njima, možda će i vama - predlaže.