navbar

COOLSTYLE

faktor
Genetika i okolina

Blizankinje odrastale u različitim zemljama, naučnici uočili velike razlike

Naučnici su iskoristili rijetku priliku kako bi proučili sličnosti i razlike kod identičnih blizanki koje su razdvojene u ranom djetinjstvu i koje su odgajane u različitim zemljama.

Objavljeno: 11.05.2022. u 19:39

Mada su prijašnja istraživanja pokazala da je koeficijent inteligencije u velikoj mjeri nasljedan (do 80 posto) i da jednojajčani blizanci obično imaju sličan IQ, u ovome su slučaju stvari bile značajno drugačije, odnosno zabilježena je razlika od 16 bodova.

Naravno, blizankinje su dijelile i mnoge slične karakteristike, ali ova primjetna razlika u kognitivnim sposobnostima ukazuje na to da bi trebalo dodatno preispitati koliko naša inteligencija ovisi o genima, a koliko o okruženju u kojem smo odgajani, piše Science Alert.

- Primijetili smo jasne sličnosti u ličnosti, nivou samopoštovanja, mentalnom zdravlju i zadovoljstvu poslom. No, za razliku od prijašnjih istraživanja, uočili smo značajne razlike u rezultatima opće inteligencije i neverbalnog zaključivanja - napisali su naučnici u istraživanju.

Blizankinje su se rodile u Južnoj Koreji 1974. godine, a razdvojene su u dobi od dvije godine nakon što se jedna od njih izgubila na tržnici. Roditelji su je pokušali pronaći, ali bez uspjeha.

Izgubljena blizankinja je završila u bolnici udaljenoj 160 kilometara od njene kuće, te ju je uskoro usvojio par iz SAD-a. Blizankinja koja je odrastala u SAD-u je u odrasloj dobi dala uzorak svoje DNA kako bi se putem njega lakše pronašla njena davno izgubljena sestra. Ponovo su se srele 2020. godine.

Uprkos mnogim sličnostima, blizankinja odgojena u Južnoj Koreji imala je značajno veći nivo perceptivnog zaključivanja i brzine obrade podataka. Mada je sestra odrasla u SAD-u imala tri potresa mozga u odrasloj dobi, nemoguće je znati sa sigurnošću koliko je to utjecalo na rezultate u kognitivnim testovima.

Naučnici navode da treba uzeti u obzir i da su sestre odrastale u dosta različitim porodicama. Ne samo da su odgajane u različitim zemljama nego je blizankinja iz SAD-a odrastala u domu u kojem je bilo više sukoba i manje slobode.

- Blizanci su odgajani u vrlo različitim sredinama, ne samo u različitim zemljama i kulturama - pišu naučnici.

Studija ipak pokazuje da jednojajčani blizanci imaju neke iste karakteristike, čak i u slučaju da odrastaju u različitim porodicama. Obje jednojajčane blizankinje su imale visoke rezultate u pogledu nivoa savjesnosti i samopoštovanja.

Također je pokazala da će zbog sve dostupnijih DNA testova u narednim godinama doći do većeg broja združivanja davno "izgubljenih blizanaca", što će naučnicima omogućiti detaljniju analizu njihovih sličnosti i razlika.

- Važno je pronaći što više ovakvih slučajeva. Još uvijek nam nisu u potpunosti jasni mehanizmi putem kojih geni utječu na naše ponašanje - rekla je evolucijska psihologinja Nancy Segal sa Univerziteta California State.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Personality and Individual Differences.