Ako se mučite nakon što se probudite i vrlo teško ponovo zaspite u periodu oko tri ili četiri sata ujutro, riječ je o pojavi koja ima medicinsko objašnjenje i povezana je s hormonima.

Naime, tokom noćnog sna, naš organizam oko tri ili četiri sata ujutro dolazi na svojevrsnu prekretnicu. Tjelesna temperatura u to vrijeme počinje rasti, smanjuje se nagon za spavanjem (jer smo već dobar dio noći spavali), lučenje melatonina (hormona spavanja) doseglo je vrhunac, a nivoi kortizola (hormona stresa) rastu kako se tijelo priprema za početak dana.

U kombinaciji s vrlo visokimm nivoom aktivnosti melatonina, poremećena je ravnoteža hormona potrebna za dobar san, a rezultat tog procesa lakše je buđenje.

Osim toga, tada je dotok krvi u mozak malo smanjen u određenim područjima jer zapravo bismo trebali spavati.

Nakon što se probudimo u to vrijeme jako smo osjetljivi na negativne emocije. Tokom ove faze, ne samo da se lakše budimo noću, već nam je teže ponovo zaspati jer nam se u glavi počinju rojiti teške misli, brige...

Razdoblje između tri i četiri sata ujutro, stručnjaci koji se bave istraživanjem sna, nazivaju i „vučijim satom“. Ovaj izraz vjerovatno dolazi iz antičkih vremena i odnosi se na gluho doba noći, kada niko nije budan osim - vukova.

Psihologinja dr. Alexa Kane kaže da ako se probudimo noću i počnemo osjećati zabrinutost, tjeskobu ili frustraciju, vjerovatno smo aktivirali svoj simpatički živčani sistem, svoj sistem "bori se ili bježi".

- Kada se to dogodi, vaš mozak prelazi iz stanja mirovanja u stanje budnosti. Vaš um može početi "juriti", a otkucaji srca i krvni pritisak mogu porasti - kaže.

Zbog toga je puno teže opet utonuti u san. Ova reakcija na stres može dovesti do nesanice i potpunog poremećaja spavanja.

Redovno buđenje noću također može biti simptom apneje u snu.

Ako imate ovaj poremećaj, to znači da povremeno prestajete disati tokom spavanja. Osim što utječe na san, apneja za vrijeme spavanja može poremetiti srčani ritam i smanjiti dotok kisika u tijelo.

Ako i vi imate ovaj iscrpljujući problem s buđenjem u sred noći, nakon čega ne možete zaspati, evo kako ga možete sami riješiti:

Nikako nemojte gledati u sat

Bitno je biti opušten i nikako ne gledati u sat jer će vas to još više razbuditi. Jedino što možete napraviti je da se opustite jer ako počnete razmišljati o tome da ne možete zaspati, ta misija postaje nemoguća.

Primijenite tehnike opuštanja

Dobra metoda za opuštanje i ponovno pronalaženje smirenosti tehnika je disanja četiri-četiri-četiri. Da biste to učinili, udahnite oko četiri sekunde, zadržite dah četiri sekunde i ponovo izdišite četiri sekunde. Nakon nekoliko krugova bit ćete smireniji, a možda ćete i utonuti u san.

Prošetajte prostorijom

Ako ništa ne uspijeva, onda je bolje ustati. Međutim, što je moguće sporije i opreznije. Najbolje je jednako polako popiti čašu vode i možda sjesti na kauč. Ne biste trebali paliti previše svjetla da ne biste potpuno razbudili organizam. Također, izbjegavajte mobitel ili laptop osim ako nemaju noćni način rada s filterom plavog svjetla, nježnijim za oči.

Ne vraćajte se u krevet dok niste umorni

Ovo je vrlo važno: ne vraćajte se odmah u krevet samo zato što ste frustrirani i želite spavati. Ovo je začarani krug, jer u ovakvom raspoloženju teško da ćete se odmoriti. Stoga se nemojte vraćati u krevet dok niste stvarno umorni i pospani.

Ako ništa ne pomaže, čitajte

Sve ste isprobali i ništa ne pomaže, a u glavi vam se sve više roje loše misli i brige zbog kojih je svaka pomisao na spavanje još dalje? Onda prestanite pokušavati zaspati. Stručnjaci savjetuju da nakon 15 do 20 minuta učinite nešto drugo. Možda će pomoći to da upalite svjetiljku na noćnom stoliću i zaokupite misli nekim laganim štivom.