Puno je stvari koje utječu na pojavu raka, od načina života, koliko ste tjelesno aktivni, kakva je vaša prehrana, koliko ste izloženi stresu, kao i genetske predispozicije.

Čak i izloženost hemikalijama na radnom mestu može dugoročno utjecati na zdravlje.

Dijetetičarka Nicole Andrews, koja radi sa onkološkim pacijentima, objavila je video u kojem je otkrila načine za smanjenje rizika od karcinoma.

Ono što je Andrews prvo savjetoala jeste da svojoj prehrani dodate više biljne hrane.

Naime, dokazi pokazuju da konzumiranje cjelovitih žitarica i druge hrane bogate dijetalnim vlaknima štiti od raka debelog crijeva. Ta je povezanost također dosljedna u studijama prehrane i ukupnog rizika od raka.

Andrews je objasnila da ne trebate postati vegan kako biste smanjili rizik od raka, nego bi hrana poput voća, povrća i cijelih žitarica trebala zamijeniti neke od teško prerađenih namirnica na vašem tanjiru.

- Dvije trećine svih vaših obroka trebale bi se sastojati od voća, povrća, graha, mahunarki, žitarica, orašastih plodova ili sjemenki - napominje Andrews.

Sljedeći na listi zabranjenog je alkohol za koji je dokazano da povećava rizik od raka.

Izbacivanje alkohola znači uklanjanje jedne od najčešćih kancerogenih stvari koje neki rado konzumiraju.

Dokazano je naime, da konzumiranje alkoholnih pića uzrokuje rak usta, grla, jednjaka, jetre, dojke, debelog crijeva i želuca.

Andrews je preporučila da se držite dalje od prerađenog mesa koje se povezuje sa karcinomom debelog crijeva.

Dijetetičarka savjetuje i da se odviknete od pušenja jer, osim što je poznato da pušenje cigareta uzrokuje rak pluća, također može povećati rizik i od drugih vrsta raka.

Prema istraživanjima okidači za karcinom su i: bijeli šećer, GMO i konzervirana hrana, gazirana pića, kokice iz mikrovalne, tzv. light i namirnice bez masnoća, industrijski proizvedena ukiseljena i dimljena hrama.

Izvor: Faktor