Ako imate psorijazu vjerovatno ste svjesni da hrana može imati utjecaja na to kako se osjećate i nosite sa bolešću. Iako nema naučne potvrde da odabirom namirnica možemo utjecati na povlačenje psorijaze, ali prehrana bogata voćem, povrćem, nemasnim proteinima i žitaricama punog zrna može poboljšati opće zdravstveno stanje i smanjiti simptome psorijaze kod nekih ljudi.

A, kako biste bar donekle olakšali život sa psorijazom, evo šta trebate redovno jesti, a šta izbjegavati:

Jedite više zeleno lisnato povrće

Zeleno lisnato povrće bogato je antioksidansima, koji štite ćelije od upalnih procesa i šetnog djelovanja slobodnih radikala, a to može doprinijeti smanjenju simptoma psorijaze. Dodatno, lisnato povrće ima malo kalorija, a puno vlakana, pa se radi o namirnicama koje je svakako dobro imati na jelovniku. U salatu umiješajte rukolu, kelj i kupus dodajte u supu, a blitvu i špinat u omlet.

Jedite više masne ribe

Omega-3 masne kiseline koje nalazimo u masnim ribama smanjuju upalne procese i jačaju imunitet, pa se savjetuje ovu vrstu ribe na jelovniku imati barem dva puta sedmično. Studije pokazuju da osobe koje redovno jedu ribu bilježe smanjenje simptoma psorijaze, a i rizik od srčanih bolesti je manji. Birajte ribe poput lososa, tune, haringe, sardina, skuše.

Jedite više žitarica punog zrna

Žitarice punog zrna bogate su vlaknima i smanjuju upalne procese. Osim toga, one pomažu u mršanju, a i ono je povezano sa smanjenjem simptoma psorijaze. Birajte hljeb napravljenon od takvih žitarica, pahuljice, tjestenine te smeđu ili divlju rižu. Također, u prehranu uključite bulgur, kvinoju i raž.

Jedite više maslinovog ulja 

Maslinovo ulje je top namirnica bogata antiupalnim omega-3 masnim kiselinama. Studije pokazuju da osobe čija se prehrana bazira na voću, povrću, ribi, grahoricama i žitaricama punog zrna imaju slabije simptome psorijaze. Osim maslinovog, možete koristiti i ulje od avokada i orašastih plodova jer imaju ista svojstva.

Jedite više voća

Želju za slatkim zadovoljite konzumacijom voće. Ono je bogato antioksidansima, vlaknima i vitaminima koji pomažu u borbi protiv upala. Za najbolji učinak jedite šareno voće, bobičasto, višnje i jabuke sadrže polifenole, dok su narandže i dinja bogati vitaminima. Ananas sadrži antiupalni enzim bromelain.

Jedite više grahorica

Grahorice su dobar izvor proteina, vlakana i antioksidansa. Oni pomažu u kontroli tjelesne težine i borbi protiv upala, a studije pokazuju da je vegetarijanska prehrana dobar način borbe protiv simptoma psorijaze. Što češće zamijenite meso i namirnice životinjskog porijekla grahoricama za lakši život s psorijazom.

Jedite više orašastih plodova

U šaci orašastih plodova nalazi se pregršt antiupalnih svojstava. Osim toga, orašasti plodovi bogati su nutrijentima, zdravim mastima i vlaknima. Dodajte šaku orašastih plodova u salatu ili ih pojedite kao međuobrok. No, imajte na umu koliko pojedete, u 100 grama nalazi se više od 500 kcal.

Jedite više začina i začinskog bilja

Kad hrani dodate više začina, sigurno ćete dodati manje soli. Ovim ćete doprinijeti regulaciji krvnoga pritiska i smanjiti rizik od srčanih bolesti. Začini i začinsko bilje su, osim toga, i izvrstan izvor antioksidansa, pa svakako u svoju zobenu kašu dodajte cimet ili muškatni oraščić, a povrće pospite ruzmarinom dok mesu trebate dodati kim ili bosiljak.

Jedite manje masnog crvenog mesa

Masno crveno meso može izazvati upalne procese i pojačati simptome psorijaze. Osobe koje boluju od psorijaze imaju nešto veći rizik od srčanih bolesti, pa svako treba izbaciti namirnice koje taj rizik povećavaju. Kod izbora crvenog mesa, birajte malomasne dijelove poput bifteka koji ima najmanje masti.

Jedite manje šećera

Šećer je zlo koje pojačava upalne procese i rizik od srčanih bolesti. Također, doprinosi debljanju, a ono je povezano s pojačanim simptomima psorijaze. Izbacite iz prehrane slatka pića i slastice, a kod izbora slatkog čitajte deklaracije.

Jedite manje pržene hrane

Gotovo redovno pržena hrana krcata je zasićenim mastima koje u sebi sadrže upalne sastojke imena AGE: završni proizvodi glikacije. AGE nastaju kad se hrana priprema na visokim temperaturama. Studije pokazuju da osobe koje iz prehrane izbace AGE već nakon četiri mjeseca bilježe niži udio upalnih procesa u organizmu. Stoga, birajte pečenu, kuhanu ili na pari pripremljenu hranu, umjesto pržene.

Jedite manje rafiniranih žitarica

Da bi se dobilo bijelo brašno ili riža, žitarice su očišćene od vlakana i nutrijenata, njihovih najvrijednijih dijelova. Kao rezultat, ove namirnice se brže probavljaju, a to dovodi do većeg porasta krvnoga šećera i izlučivanja inzulina, što može dovesti do upalnih procesa. Uvijek birajte žitarice punog zrna, poput integralnog brašna i smeđe riže.

Izbacite alkohol

Unos alkohola još je jedan trigger psorijaze, a stručnjaci to povezuju sa slabljenjem imuniteta, što dovodi do razvoja upala. Kod muškaraca je ovaj trigger znatno jači nego kod žena. Također, alkohol može oslabiti djelovanja lijekova za psorijazu.