Panični napad je iznenadna epizoda jakog straha koja pokreće snažne fizičke reakcije kada nema stvarne opasnosti ili očitog uzroka. Mnogi će imati jedan ili dva od ovih napada tokom svog života, dok drugi pate od ponavljajućih napada panike. Ti su napadi normalni i ništa se ne morate bojati.

Ako osoba do koje vam je stalo doživljava redovne napade panike, trebate znati kako reagirati.

Naoružavanje znanjem najbolji je način na koji možete podržati tu osobu i vodite je kroz njene osjećaje panike.

Evo kako pomoći voljenoj osobi kada ima napad panike:

Prepoznajte znakove panike

Ako niste neko ko pati od napada panike, možda nećete razumjeti ili prepoznati kada druga osoba proživljava napad panike.

Napadi panike obično počinju osjećajem straha, nedostatkom daha, lupanjem srca, vrtoglavicom ili drhtanjem i osjećajem gušenja. Ovi znakovi nisu isti za sve, pa će vam pomoći da pitate drugu osobu šta obično doživljavaju tokom napada panike.

Jednom kada se upoznate sa njihovim ponašanjima, postaje lakše ostati miran u situacijama u kojima vaš partner doživljava paniku. To vam može čak pomoći (i njima) da zaustavite napad panike prije nego što se dogodi.

Plan djelovanja

Znati šta učiniti i kako unaprijed pomoći najbolji je način na koji možete podržati drugu osobu nakon što se dogodi napad panike.

Otvoreno komunicirajte sa osobom i podijelite jedno s drugim kada i zašto se osjećate tjeskobno i u strahu. Koji su vaši okidači? Mjesta? Ljudi? Određeni događaji? Pokušajte otkriti šta vas najviše potiče na strah i kako ga se najbolje rješavate.

Neki loše reagiraju na gužvu, male prostore ili određene teme razgovora. Međutim, puno ljudi ne zna zašto tačno ima panične napade. Dakle, trebate razumjeti da neke osobe možda i ne žele razgovarati o svojim okidačima napada panike.

Ostanite mirni

Panični poremećaj pogađa oko šest miliona odraslih u SAD-u. Ako shvatite da su napadi panike normalni i da se nema čega bojati, pomoći ćete nekome ko to doživi.
Nema potrebe da se oboje plašite! Ne možete pomoći nikome ako se i sami uspaničite, pa se opustite i budite mirni.

Razgovarajte s drugom osobom umirujućim tonom. Dajte im do znanja da doživljavaju napad panike i da će to proći. Borba protiv napada panike u prvi plan samo pojačava instinkte u borbi koji pokreću panične napade.

Stavite akciju iza svojih riječi

Reći pravu stvar je važno, ali činiti pravu stvar još je korisnije kada neko doživi paniku ili anksioznost. Pitajte drugu osobu šta im treba. Možda će htjeti sjesti ili promijeniti lokaciju. Neki se žele stisnuti, dok drugima treba prostora.

Duboko disanje također je odličan način za olakšavanje osjećaja panike.

Vaše bi riječi trebale imati smislenu akciju kada pokušavate razgovarati. Zapamtite, riječi “ostanite mirni” gotovo nikada ne pomažu nekome da ostane miran.

Budite razumljivi i pokažite suosjećanje

Panični napadi ponekad mogu biti izvor stida za ljude koji pate od njih. I da, može biti frustrirajuće kada vam tjeskoba vašeg partnera upropasti noć ili privuče drugima pažnju u javnosti.

Napadi panike rađaju se iz straha, pa ako vaš partner ne može o tome stvarno razgovarati, nemojte to shvatati lično. Oni bi mogli samo iskusiti lični bijes ili frustraciju i iznijeti to na sebe.

Shvatite da vaš partner može biti zbunjen anksioznošću kao i vi. Korisnije je biti suosjećajan nego pokušati siliti ih na razgovaranje o problemu.

Dajte im do znanja da su njihovi osjećaji zakoniti i valjani.

Znate kada potražiti pomoć

Ako je vaš partner sklon napadima panike, nemojte žuriti sa pozivom za pomoć jer bi zbog toga situacija mogla biti još stresnija.

S obzirom na to, možda ćete se za pomoć trebati obratiti ako osjećaju bol u grudima, odnosno stiskanje koje se premješta na ruke i ramena ili ako simptomi napada panike potraju duže od 20 minuta bez poboljšanja, piše Your Tango.

Izvor: Faktor/Your Tango