Znojenje je način na koji se tijelo hladi. Kada se znojite, tijelo izlučuje tekućinu kroz žlijezde znojnice, koje prekrivaju kožu.

Ova tekućina je uglavnom voda, ali sadrži i so, šećer i druge hemikalije. Iako tijelo pokušava zadržati te hemikalije, neke se gube dok se znojite. Kako znoj isparava, hladi kožu, snižavajući tjelesnu temperaturu.

Znojenje je normalno i zdravo, pogotovo kada vam se tjelesna temperatura povisi, kao kada vježbate.

No, kako piše Insider, ponekad, znojenje može biti pretjerano ili neugodno, ali postoji nekoliko načina koji će pomoći da ga zaustavite.

Koristite antiperspirant

Antiperspirant je tvar koja blokira znojne žlijezde. Antiperspiranti imaju metale poput sinka i aluminija koji blokiraju pore od oslobađanja znoja. Ovo se razlikuje od dezodoransa koji samo pokriva miris znoja. Dok se antiperspiranti najčešće koriste ispod pazuha, oni se također mogu koristiti na rukama, stopalima i licu za osobe s hiperhidrozom, zdravstvenim stanjem koje uzrokuje prekomjerno znojenje.

Ograničite začinjenu, masnu ili slanu hranu

Ono što jedete i pijete može utjecati na to koliko se znojite. Ovu hranu trebate izbjegavati ako se želite manje znojiti:

- začinjena hrana, poput čilija ili ljutih papričica – kako tijelo obrađuje vruću ili začinjenu hranu i piće, vaš broj otkucaja srca može se povećati, što podiže unutarnju tjelesnu temperaturu i uzrokuje znojenje.

- masna, prerađena hrana, poput pakiranih kobasica - tijelo treba više raditi na preradi ove masne hrane, što može povećati temperaturu.

- vrlo slana hrana, poput čipsa - tijelo može pokušati obraditi dodatnu so znojenjem. Umjesto toga, trebali biste konzumirati voće i povrće, koje sadrži puno vode i može vam pomoći da se rashladite.

Ostanite hidrirani

Pitka voda može pomoći u hlađenju tijela i smanjenju znojenja. Izbjegavajte pića koja sadrže kofein i alkohol. Obje ove tvari mogu privremeno povećati broj otkucaja srca, povisiti temperaturu i tjerati vas da se znojite, što vas u tom procesu dehidrira suprotno od onoga što želite.

Nosite prozračnu odjeću

Kako biste izbjegli znojenje, želite se ohladiti. Odlučite se za široku odjeću izrađenu od prozračnih tkanina, poput pamuka, lana ili tkanine koja upija vlagu. Izbjegavajte uske materijale i sintetička vlakna poput najlona, rajona ili svile, zbog kojih vam može biti vruće i više se znojiti. Boja vaše odjeće vjerovatno neće napraviti veliku razliku.

Izvor: Faktor/insider.com