Iznijeti pola stoljeća na leđima nije mala stvar, a ona sa sobom nosi i velike promjene u stilu života. Sa starenjem postajemo mudriji i zreliji, ali promjene se odnose i na tijelo koje svoje zadatke obavlja puno teže nego u tridesetim godinama.

Kako biste u pedesetim više uživali u mudrosti i zrelosti, a manje patili zbog zdravstvenih tegoba, pokušajte izbjeći sljedeće greške:

Idete samo na ginekološke preglede

Neke žene brigu o svom zdravlju prepuštaju samo ginekolozima, a na popisu ljekara morao bi se, naročito sa starenjem, naći znatno širi tim. S prelaskom u pedesete naše tijelo više ne funkcionira kao nekada, pa može doći do porasta krvnog pritiska, pojave dijabetesa, a izuzetno važna u tim godinama je i prevencija raka. Stoga bi dobro bilo redovno posjećivati i ljekare porodične i interne medicine.

Sve simptome pripisujete starenju

Ne treba dizati paniku oko svakog simptoma koji može biti posljedica starenja, ali valja biti oprezan jer oni mogu ukazivati i na opasnosti za zdravlje. Inkontinencija, kraći dah kod fizičkih napora, bolovi u zglobovima, otekline, smanjeni seksualni nagon, umor, nesanica, depresija, slabije pamćenje i slični simptomi karakteristični su za starenje, ali mogu biti i rani pokazatelji ozbiljnijih bolesti poput zatajenja srca, raka, manjka hormona, apneje tokom spavanja, demencije i drugih bolesti.

Neprilagođena prehrana

Često se zaboravlja da starenje nosi promjene i u metabolizmu, pa u pedesetim mislimo da je tijelo isto kao u četrdesetim ili čak tridesetim. Jedete iste količine hrane, jer ne shvatate da se metabolizam usporava, a nastavite li jesti i piti do kasno u noć prije odlaska na spavanje, teško je očekivati da se neće pojaviti simptomi refluksa.

Pretjerujete s kofeinom

Tijelo sa starenjem ne metabolizira više kofein kao nekada, a promjene se događaju i u živčanom sistemu. Kofein ponekad može uzrokovati palpitacije, neugodan osjećaj ubrzanog ili nepravilnog srčanog rada ili tahikardiju, stanje u kojemu su otkucaji srca viši od sto u minuti. Počnete li osjećati da vam srce jače kuca, smanjite ispijanje kafe.

Mislite da su vakcine rezervisane samo za djecu

Mnoge starije žene uvjerene su da se vakcine primaju samo u dječijoj dobi, ali postoje i vakcine protiv gripe, upale pluća, tetanusa. One smanjuju vjerovatnost zaraza koje u starijoj dobi mogu uzrokovati komplikacije.

Pogrešno uzimanje suplemenata

Jedna od češćih grešaka koje žene rade u pedesetim godinama prekomjerno je uzimanje kalcija koje se ne uravnotežuje sa jednakom ili čak većom količinom magnezija, a koji je izuzetno važan za njegovu apsorpciju i metaboliziranje. Pretjerujete li s kalcijem i pritom ne uzimate dovoljno magnezija, možete razviti neke oblike artritisa, dobiti bubrežne kamence, osteoporozu i kalcifikaciju arterija koja vodi kardiovaskularnim bolestima i srčanom udaru.

Nedovoljno spavate

Iako su mnogi uvjereni da im je sa starenjem potrebno manje sna, trebaju ga čak i više nego kada su bili mlađi. Nedovoljno sna naše tijelo drži pod stresom, pa je pojačana potrošnja magnezija, minerala koji osigurava antistresno raspoloženje, kao i drugih hranjivih tvari zaduženih za raspoloženje, poput vitamina B1. Neka vam san bude prioritet. Između sedam i devet sati sna potrebno nam je od 26. pa sve do 64. godine života, a tek nakon toga za san je potrebno od sedam do osam sati.

Izbjegavanje kolonoskopije

Pedesete su godine vrijeme za probir raka. Većina je svjesna opasnosti raka dojke, ali malo ih se brine za rak debelog crijeva, koji je učestao. Pored toga, radi se o obliku raka kod kojega su vrlo važni preventivni pregledi. Sam postupak kolonoskopije je siguran i bezbolan, a teži dio postupka su pripreme koje treba obaviti.

Nedovoljno istezanje

Istezanje bi poslije tjelesne vježbe svi morali raditi, ali naročito je važno za starije ljude koji su puno skloniji povredama. Pohvalno je ako trčite ili ste u nekom programu treninga s pedeset godina, ali nikako ne zanemarujte istezanje poslije tjelesne vježbe. Ne omogućite li mišićima puni opseg pokreta istezanjem tokom treninga, razvit će vam se stresne tačke koje mogu dovesti do povreda poput tendinitisa, a mogu se pojaviti i grčevi u leđima.

Prenaporno vježbanje

Ženama je čest motiv vježbanja želja za skidanje kilograma, i to što je brže moguće. Zbog očekivanja trenutnih promjena vježbaju prečesto i previše intenzivno, što u četrdesetim još i mogu podnijeti, ali ne i u pedesetim. Često im se zbog toga na samom početku vježbanja javljaju bolovi i povrede, zbog čega postaju frustrirane. Imajte na umu to da se ova utrka uvijek dobija polako i umjereno, pa izrađujte sedmične programe vježbe koji će biti usredotočeni na dugoročne ciljeve i bolju kardiovaskularnu kondiciju.

Zanemarujete vježbe snage

U nastojanju da smršaju, mnoge žene fokusiraju se na kardio treninge, zanemarujući pritom vježbe snage koje su ključne za održavanje zdravlja kostiju. Treninzi snage štite od osteoporoze i smanjuju rizik od povreda.

Nepravilno korištenje krema za sunčanje

Jedna od najvećih grešaka koje prave i muškarci i žene u pedesetim je nepravilno korištenje kreme za sunčanje. Za ispravno nanošenje na tijelo u prosjeku je potrebno oko 30 mililitara, a većina ljudi koristi samo trećinu do polovine potrebne količine. Pored toga, često zaboravljaju nanijeti kremu na ključna područja poput usana, stražnjeg dijela koljena, vrata i tjelemena.

Zanemarivanje intimnosti

Puno je stvari koje nakon navršenih 50 godina mogu pozitivno utjecati na vaše mentalno zdravlje, a jedna od njih definitivno je zdrav seksualni život. Sigurno je da će vam seksualni nagon splasnuti u menopauzi, ali to nije razlog da završi vaš seksualni život. Seksualno aktivne starije osobe, što je pokazalo i istraživanje, ne samo da više uživaju u životu, već imaju i smanjeni rizik od mentalnih i fizičkih zdravstvenih problema.

Previdi mentalnog stanja

Predmenopauza je jedan od najčešćih perioda u kojima žene pate od depresije. Djelomično je to povezano sa svim hormonalnim promjenama koje se događaju u tijelu. Simptomi depresije u predmenopauzi mogu biti razdražljivost, tjeskoba, tuga ili gubitak osjećaja užitka tokom samog prelaska u menopauzu. Budite proaktivni po pitanju svoga mentalnog zdravlja, a ako se počnete osjećati neuobičajeno loše, razgovarajte o tome sa prijateljima i porodicom i ne stidite se potražiti stručnu pomoć.