Rafinirani ugljikohidrati dovode do nižeg nivoa upalnih stanja, što može uzrokovati mnoge zdravstvene probleme, uključujući smanjenu kognitivnu funkciju. Učinci prehrane bogate hljebom mogu potrajati duže nego što biste očekivali.

Prema ranijem istraživanju, objavljenom u časopisu "Journal of Alzheimer's Disease", od 1.230 osoba u dobi od 70 do 89 godina, oni koji su jeli najviše hrane bogate ugljikohidratima poput hljeba, imali su dvostruko veću vjerovatnoću razvoja kognitivnih oštećenja u odnosu na one koji su unosili manje ugljikohidrata.

No, smanjena sposobnost logičkog razmišljanja, učenja i pamćenja nije jedini problem, pa provjerite s kojim se još zdravstvenim problemima možete suočiti ako jedete previše hljeba.

Debljanje

Vjerovatno ste toga svjesni, ali nije zgoreg podsjetiti da jedenjem previše hljeba, posebno bijelog, povećavate izglede za razočaranje kad stanete na vagu.

Hljeb, osim što nije baš najzdravija namirnica, povećava šanse za unos druge nezdrave hrane jer ga obično kombinirate s prerađenim mesnim proizvodima, masnim maslacem poput onog od kikirikija i sirevima s visokim udjelom zasićenih masti.

Studija iz 2014. godine, objavljena u časopisu “BMC Public Health” pokazala je da osobe koje jedu dvije ili više porcija bijelog hljeb dnevno imaju znatno veću vjerovatnoću za prekomjernu težinu i pretilost od osoba koje pojedu jednu porciju bijelog hljeba ili manje sedmično.

Neutaživa glad

Pokušaj zatomljenja gladi hljebom s vremenom će vam samo dodatno pojačati glad. Većina vrsta hljeba previše je obrađena, što znači da sadrže vrlo malo ili nimalo hranjivih sastojaka, pa kad ih jedemo, naše tijelo zapravo ne prepoznaje nikakav osjećaj sitosti. No, tijelo će prepoznati šećer u krvi, dodati mu još inzulina, što dovodi do još veće gladi.

Učestala bol u želucu

Ako ste uvjereni da ćete odabirom alternativnih vrsta hljeba osjetiti samo pozitivne učinke na svoje zdravstveno stanje, razmislite još jednom. Među vrstama hljeba s visokim udjelom vlakana prodaju se i oni kojima su dodana vlakna poput inulina i beta-glukana. Ova vlakna, kada se konzumiraju u prekomjernim količinama, povezana su s nelagodom u želucu poput nadutosti i plinova.

Predijabetes

Za približavanje nivoa šećera u krvi neželjenoj nezdravoj granici krivac može - hljeb. Pretjerano jedenje hljeba, a posebno visokorafiniranog, kakav kupujemo u trgovinama i pekarama, može dovesti do povećanja nivoa upala u tijelu. To može uzrokovati rezistenciju na inzulin, a ovo stanje često prethodi dijabetesu.

Visok krvni pritisak

Da, i visok krvni pritisak može biti posljedica neumjerene potrošnje hljeba. Hljeb i razni pekarski proizvodi su, prema američkom Centru za kontrolu i prevenciju bolesti, dva glavna izvora natrija, hranjive tvari za koju je poznato da podiže krvni pritisak. Čak i relativno skromna količina hljeba može povećati rizik od hipertenzije.
Studija iz 2018. godine, objavljena u časopisu “Nutrients”, povezala je konzumaciju samo jednog komada bijelog hljeba sedmično s povećanim rizikom od povišenog krvnog pritiska.