Gastroezofagealni refluks, poznat i kao refluks kiseline ili žgaravica, povezan je sa izborom jelovnika i količinom hrane koju jedemo. Faktori rizika za pojavu ovog problema su gojaznost i nakupljanje masnog tkiva u abdomenu, zbog čega treba voditi računa o kilaži i zdravoj prehrani.

Kada dođe do ovog problema, uglavnom dolazi do vraćanja hrane i želuačnih sokova iz želuca u jednjak. To je posljedica poremećene i slabe funkcije prstena koji zatvara prolaz iz želuca nazad prema jednjaku. Tonus mišića počinje da slabi kada se jede pržena i pikantna hrana, ali primijećen je sličan efekt i nakon konzumiranja paradajza i njegovih proizvoda, paprike i soka od narandže.

Na listi namirnica, koje treba izbegavati, su čokolada i alkoholna pića, kafa, gazirana pića te bijeli i crveni luk.

Režim prehrane kod osoba koje imaju problem sa gastroezofagealnim refluksom uključuje doručak koji podrazumijeva musli sa jogurtom, čaj, dok jedan sat nakon doručka treba pojesti od 150 do 200 grama voća.

Evo primjera kako bi trebao izgledati šestodnevni jelovnik ako imate ovaj problem:

Ponedjeljak

Ručak: krastavci sa kiselim vrhnjem (150 g), barena piletina (100 g), kesten-pire, zeleni čaj.

Večera: lignje na žaru (100 g), povrće u sosu od gljiva (100 g), raženi hljeb (80 g), kajsije, čaša mlijeka od soje.

Utorak

Ručak: grašak i artičoke (80 g) sa mljevenim purećim mesom (70 g), rendana mrkva sa cveklom (150 g), čaj od lipe.

Večera: zapečeni patlidžan sa sirom (150 g), zelena salata, raženi hljeb (80 g), kiflice sa vanilijom, čaj od žare.

Srijeda

Ručak: salata sa rižom, puretinom i ananasom (250 g), karfiol (80 g), puding od vanilije, kefir.

Večera: odresci od soje (150 g), pečene tikvice (100 g), svježi sir (50 g), salata od pšeničnih klica (70 g), kukuruzni hljeb (50 g), čaj od nane.

Četvrtak

Ručak: pita sa sjemenkama tikve i sirom (100 g), barena buranija (70 g), šaka badema, mineralna voda.

Večera: puretina na žaru (150 g) sa miješanim povrćem (100 g), ječmeni hljeb (50 g), frape od banane.

Petak

Ručak: povrtna supa (70 g), gljive na žaru (200 g), integralna riža (40 g), narandža, limunada.

Večera: riba iz rerne (150 g), bareni krompir sa korom (50 g), integralni hljeb (50 g), kompot od trešanja, planinski čaj.

Subota

Ručak: supa sa algama i tofuom (150 g), barene šparoge s nairendanim đumbirom (150 g), kriška integralnog hljeba.

Večera: musaka s patlidžanima (150 g), zelena salata, raženi hljeb (80 g), čaj od lipe.