Kad se prehladite, a imunološki sistem vam oslabi, vrlo vjerovatno ćete posegnuti za čašom soka od cijeđene narandže. Ovo voće se, s drugim agrumima, reklamira kao bogato vitaminom C, jednim od najvažnijih vitamina.

Vitamin C je topiv u vodi i antioksidans je koji može popraviti izgled kože i održati imunološki sistem zdravim. Prema Indian Journal of Clinical Biochemistry, vitamin C pokazao se korisnim i za smanjenje rizika od razvoja hroničnih bolesti poput raka, ateroskleroze, dijabetesa, neurodegenerativnih bolesti te skorbuta.

Preporučena dnevna količina vitamina C potrebnog prosječnoj odrasloj osobi je oko 90 miligrama. Jedna srednja naranča sadrži oko 70 miligrama pa ni ne čudi da posežemo za tim voćem narandžaste boje. Međutim, postoje i druge popularne namirnice koje će zadovoljiti vašu dnevnu potrebu za vitaminom C sa samo jednom porcijom. Evo koje su to.

Kivi

Količina vitamina C u jednom srednjem kiviju iznosi 71 miligram, što je blizu onoj koja se krije u naranči.

Kelj

Vjerovali ili ne, kelj ima više vitamina C nego naranča. U jednoj šalici sirovog, nasjeckanog kelja je 80 miligrama vitamina C.

Jagode

Da, sitno voće obiluje vitaminom C. Samo jednom šoljicom jagoda unijet ćete 89 miligrama vitamina C i tako zadovoljiti njegov dnevni unos.

Prokulice

Poput kelja, prokulice sadrže hrpu vitamina C. Šoljica kuhanih prokulica opskrbit će vaš organizam s 98 miligrama vitamina C.

Brokula

Ako još niste, brokulu svakako dodajte na svoj jelovnik jer se u jednoj šoljici kuhane brokule nalaze 102 miligrama vitamina C.

Žuta paprika

Na kraju, moramo spomenuti žutu papriku koja će vaš organizam nahraniti s nevjerojatnih 275 miligrama vitamina C.