Mirza Šabić, magistar sporta i tjelesnog odgoja, te certificirani fitness instruktor koji je dio Evropskog registra fitness profesionalaca, za Faktor govori na koji način tijelo dovesti u formu, skinuti neželjene kilograme i kako se u svom tijelu osjećati dobro, te kako to sve postići uz pomoć fitness trenera.

Prije svega, Šabić ističe da posao fitness trenera na prvom mjestu mora biti kontinuirano obrazovanje i edukacija o svim tehnologijama treninga, kako bi mogao i znao na kvalitetan i efektivan način ostvariti ciljeve svojih klijenata.

- Uzimajući u obzir ciljeve klijenta, prave se određeni programi treninga i ishrane, a rezultat sa klijentom možemo postići samo onda kada su trener/klijent kompaktibilni u izvršavanju dogovorenih ciljeva. Ljudi mi se uglavnom javljaju kada imaju problem sa viškom kilograma, imaju slabu motivaciju ili su osobe koje su dostigle određeni nivo fizičke spreme i žele veći progres svoje forme, zatim osobe sa iskrivljenom posturom – priča Šabić.

Dosta ljudi, kaže, želi da smrša i da nauče osnove vježbanja.

- Međutim, postoji veliki problem kod većine naših ljudi, a to je da žele što prije da dođu do tih ciljeva smatrajući da će tako uštedjeti novac, a s druge strane da će brzo i kvalitetno naučiti trenirati kako bi mogli sami ući u proces treninga gdje automatski stvaraju obostrani pritisak. U suštini, tu vrstu klijenata je dobro izbjeći. Da je takve stvari lahko postići, fakultet sporta ne bi postojao – pojašnjava.

Ističe da treba početi od toga da se zacrta željeni cilj, za sebe, svoje tijelo i zdravlje.

- Treba da zdravlje postavite kao obavezu, a ne opciju. Zatim, treba se obratiti kompetentnoj osobi, u ovom slučaju fitness treneru za daljnje smjernice jer, svaka branša zahtijeva mentora, osobu koja je potpuno posvećena tom poslu. Nakon određenih testova, trener mora znati u koju grupu vježbača spada potencijalni klijent (motorički genijalci, visoko sposobni, natprosječni, prosječni, ispodprosječni, nisko sposobni, motorički nesposobni), sve su ovo itekako značajne stvari na koje se mora obratiti pažnja i na osnovu te biomehaničke individualnosti dozirati opterećenja kako bi se povrede minimizirale. Tu nastupa stručnost trenera – kaže Šabić.

Fitness instruktor kaže da većina ljudi smatra da je proces mršanja lahka i jednostavna stvar.

- Jedeš manje, treniraš i iz sedmice u sedmicu mast se sagorijeva, obimi se smanjuju, tijelo se oblikuje, to su shvatanja ljudi, ali to u suštini nije tačno. Da je proces mršanja tako jednostavan, propala bi fitness industrija, koja je s druge strane sve jača i jača. S druge strane, najpopularniji način za mršanje na našim prostorima je i dalje, nažalost dijeta, ali bez obzira na to koliko bili svjesni da na duge staze to ne funkcioniše, ljudi i dalje to rade. Dijeta je planirano gladovanje. Tako da, bilo koju vrstu dijete ne preporučujem, bitno je samo znati kombinovati određene nutrijente koji su u skladu sa Vašim ciljevima. Jer kada smanjite unos kalorija i gladujete, vaš metabolizam se usporava, povećava se nivo kortizola, hormon stresa, povećava se nivo hormona za pohranjivanje masti, a smanjuje nivo hormona koji sagorijevaju mast jer tijelo nastoji zaštititi svoje postojeće rezerve – kaže Šabić.

On kaže da sporiji metabolizam znači da ćete imati još manje opcija da jedete tokom dana, a sve što pojedete težit će da postane "masni omotač".

- To znači da će vam trebati manje kalorija dnevno da preživite, a broj potrebnih kalorija smanjen sa 2.000 na 1.200 daje razliku od 800 kalorija u koje stanu onaj kolač i čokoladica koje više ne smijete jesti. Isto tako sa 1.200 kalorija dnevno je teže raditi jer morate još više obraćati pažnju na to kako raspoređujete obroke i koliko jedete. Sve što preko tih 1.200 kalorija u sebe unesete, a to je veoma lahko, ide u masne naslage. S druge strane, gladovanje vodi povećanju hormona stresa – podcrtava.

Kaže da, ukoliko ko klijent pokaže povjerenje i poslušnost prema uputama koje mu se daju i shvati bitnost povezanosti ishrane i treninga koji je pokrijepljen naučnim činjenicama, za 2 do 3 mjeseca može dovesti tijelo u zavidno stanje.

- Postoji nešto što sto se zove "zlatni trougao", trening, ishrana, odmor. Kada su ove tri stvari povezane u jednu pozitivnu cjelinu, rezultat je neminovan. S druge strane, ignorisanje bilo koje od ove tri stavke, nećete dobiti adekvatan rezultat za svoje tijelo. Slatkiši, pizze, kolači, palačinci, hamburgeri, sve ove stvari možete jesti, ali kada? Postoji jedan hormon koji se zove leptin. Jedna od stvari koje utječu na ovaj hormon su kalorije. Visok unos kalorija znači visok nivo leptina. S druge strane, nizak unos kalorija rezultira opadanjem nivoa leptina. Smanjen nivo leptina dovodi do usporavanja metabolizma i procesa sagorijevanja masti. Pozitivne osobine leptina možete iskoristiti i u maksimalnoj mjeri da dovedete svoje tijelo u fazu sagorijevanja masti, a da njegov nivo ne opadne i tako uspori sve spomenute procese. Činjenica je da nivo leptina postepeno opada u našem tijelu. Potrebno je oko 7 dana da nivo leptina značajno opadne i otpočne svoje negativno djelovanje. Dakle, nakon samo 7 dana metabolizam i proces sagorijevanja masti počinju značajno da usporavaju. Samo se prisjetite koliko je vremena potrebno da najveći broj aktuelnih dijeta prestane djelovati, da mršanje počne usporavati i eventualno prestane. Sedam dana od početka dijete, je li tako?  Ovo nije slučajnost. Vjerujem da je sada jasnije zašto mnogobrojne dijete ne funkcionišu i loše utječu na hormonalne nivoe. Dobra vijest je da postoji način na koji možemo iskoristiti ovu osobinu leptina za veoma dobre rezultate. Sve što trebamo uraditi je kontrolisati leptin, odnosno ne dozvoliti da njegov nivo značajno opadne – detaljno pojašnjava Šabić.

Pojašnjava da je leptinu potrebno sedam dana da padne ispod svog optimalnog nivoa, a da ga za jedan dan možemo vratiti na maksimum kako bi se nastavio proces sagorijevanja masti iz sata u sat.

- Taj dan u kojem se podiže nivo leptina na maksimum, zove se "cheat day". Dakle, u ovome danu vi možete jesti pizzu, kolače, palačinke i ostalu vašu omiljenu hranu...Ali da bi ovaj metod funkcionisao vi morate u svim ostalim danima pratiti upute za pravilnu ishranu, bez nonšalantnog pristupa. Dakle, ishrana šest dana mora biti na zavidnom nivou, tek onda možete jesti "nedozvoljenu hranu". S druge strane, ukoliko strogo pratite ishranu i ne jedete mjesecima ono što nije dozvoljeno, opet nećete dobiti maksimalne rezultate. Morate imati ove dane kada jedete mnogo više kalorija kako bi iskoristili sve efekte hormona leptina – priča fitness instruktor.

Također, važno je naglasiti da nije isto ako na "cheat day" pojedete 1.000 kalorija pizze ili 1.000 kalorija krompira.

- Bolji efekat ćete postići ako jedete pizzu, pastu ili palačinke, iz razloga što je hormon leptin povezan sa hormonom inzulinom, tako da se povećanjem jednog hormona, automatski povećava i drugi. Zato je bitno da hrana koju unosite na "cheat day" ima visok glikemijski indeks (pizza, pasta, slatkiši, palačinci, pecivo...). Važno je zadovoljiti potrebu za ovim namirnicama, ali ne u svakom obroku nego strateški, kako bi kontrolisali hormon leptin koji je toliko bitan za efikasno i trajno sagorijevanje masti – zaključuje Mirza Šabić.