Emocionalna inteligencija jedno od onih polja o kojima se u školi malo uči, a još manje kako je vježbati i unaprjeđivati. Ali, stvaranjem ovih sedam navika emotivna inteligencija će vam poslužiti da se jednostavnije i uspješnije snalazite u komunikaciji s drugim ljudima.

1. Brojite u sebi do 5

Je li vam se ikad dogodilo da nakon što ste nekome već odgovorili da vam je pao na pamet puno bolji odgovor? Jedan od načina da to spriječite je da sebi date vremena za odgovor. Kad vas neko nešto pita, uzmite predah, brojite u sebi do pet, i onda odgovorite. Taj trenutak tišine će osigurati pažnju sagovornika, a vama dati priliku da odgovorite ono što zaista želite, a ne ono što vam je prvo palo na pamet.

2. Ne reagirajte pod utjecajem emocija - dajte sebi vremena

Ovo je jedan od savjeta poznatog finansijskog tajkuna Warrena Buffetta. Jednom prilikom je objasnio da najbolji savjet koji je ikad dobio je da i sutra možeš nekoga "poslati...". Drugim riječima, ne zahtijeva sve odmah odgovor.

Situacija ne mora uvijek biti neprijateljska. Na primjer, ako vam se dogodi da vam klijent nakon tri dana razmišljanja u ponoć pošalje mail da mu se ipak ne sviđa vaš odrađeni posao, ili ako vam kupac javi da se ipak predomislio u vezi s kupovinom - nemojte odmah odgovarati.

Pričekajte par sati, pa čak i dan, ako je potrebno, kako bi se emocije slegle i kako biste razborito reagirali i odgovorili.

3. Tri upitnika - ???

Ovi upitnici trebaju podsjetiti da pitate tri pitanja. Naravno, ne moraju to uvijek biti tri pitanja, nekad situaciju možete raščistiti samo jednim potpitanjem, a nekad ih je potrebno deset. U oba slučaja emotivno inteligentni ljudi shvataju da će prije postići svoje ciljeve ako u komunikaciji sa svojim sagovornicima postavljaju potpitanja kako bi se razgovor dalje fokusirao na sagovornika.

4. Tražite pojašnjenja

U svakom razgovoru se može dogoditi da niste nešto shvatili ili vas je nešto zbunilo. Možda vam nije dovoljno poznata tema razgovora ili nemate koncentracije, u oba slučaja traženjem pojašnjenja ćete sebi olakšati razumijevanje teme razgovora, a dugoročno spriječiti nesporazume.

Zbog toga je traženje pojašnjenja, poput: Možete li to detaljnije objasniti? Možete li mi dati primjer? - izvrstan način s kojim ćete pokazati interes te da vam je sugovornikov govor bitan.

5. "Čini mi se da si rekao..."

U mnogim situacijama je najučinkovitiji komunikacijski alat zapravo ponoviti što vam je sagovornik rekao. Nije poenta da se s njima slažete, ali početak odgovora s ponavljanjem onog što je sagovornik rekao će im dati do znanja da ste čuli šta govore te kako ste vi njihovu poruku shvatili piše portal Inc. Ovaj način započinjanja odgovora ima snažan emotivni efekat na tu osobu.

To znači da ih slušate, da ste ih čuli i da je njihova poruka primljena. A to dugoročno osigurava jasnu i djelotvornu komunikaciju koja ima dublje značenje od kratkih površnih razgovora "o svemu i ničemu".

6. Pojačajte efekt komplimenta

Umjesto da nekome samo date kompliment poput "Napravio si dobar posao" ili "Svi znaju da se na tebe mogu osloniti" prije komplimenta dodajte frazu: "Ne znam jesi li toga svjestan, ali...".

Ova fraza otpušta neurone kod slušatelja koja ih ostavlja predisponirane da se pitaju šta drugi misle o njima. Pojačava se njihovo emotivno ulaganje u vašu izjavu. I na taj način pojačavate učinak komplimenta.

7. Postavljajte specifična pitanja

Umjesto najčešće postavljanog pitanja "Kako si?" Na koje u biti rijetko ko iskreno odgovori, već automatski kaže "dobro", ako želite da vas ljudi slušaju i da se osjećaju slušano i vrijedno komunikacije, u pitanja dodajte neku specifičnost koja se odnosi na vašeg sugovornika.

Na primjer, znate da vam je saradnik završio projekt. Umjesto da ga pitate kako si, pitajte ga je li mu bilo teško završiti taj projekt ili je li postigao što je očekivao. Možete ga specifično pitati šta ga je najviše iznenadilo/razveselilo/razljutilo ili nešto četvrto tokom rada na tom projektu na što ćete sigurno dobiti jasan i specifičan odgovor koji može potencirati nastavak komunikacije i bolju komunikaciju i razumijevanje u budućnosti. Tačne fraze nisu toliko bitne koliko osjećaj koji je potenciran kod sagovornika, a to je da su bitni i da ste zainteresirani.