Ime Suada Hote zlatnim slovima je ispisano u historiji bh. automobilizma. Ovaj 53-godišnji Sarajlija za dvije decenije, koliko se aktivno takmiči u brdskim trkama, skupio je preko 1.000 nagrada i priznanja.

Omiljena je ličnost među vlasnicima italijanskih automobila u našoj zemlji i redovno svoje četverotočkaše upravo dovoze u njegov servis u Nedžarićima, jer je Hota, kako kažu, najbolji majstor za "alfa romeo", "fiat" i "lanciu" na Balkanu.

Ljubav prema motorima i automobilima naslijedio je od oca Osmana. Sve je krenulo iz Vogošće, gdje je odrastao uz alat u radionici svog oca, a od 2000. godine vlasnik je firme Hota Tuning, koja je specijalizirana i za tuning motora i pripremu trkaćih automobila.

- Cijeli život sam posvetio automobilima. Počeo sam voziti već sa 6-7 godina. Prvi put sam vozio "opel" kada sam krenuo sa ocem u ribolov. Moj prvi automobil bio je "fiat 132". Do sada sam promijenio preko 50 automobila. Najveća ljubav su mi italijanski automobili. "Alfa romeo" i "lancia" su mi, naravno, najdraži. "Alfa" je moja velika ljubav. Kada je "volkswagen" pravio bubu gdje se griješ preko auspuha i ide 120 na sat, "alfa" je imala kabrioleta sa pet brzina. To vam sve govori o tehničkom dostignuću, a ljudi misle da je VW dobar auto. To je velika greška. Nikada nisam vozio "volkswagen", mene da vidite u WW, onda to nešto nije u redu – sa osmijehom govori Suad Hota na početku razgovora za Faktor.

Svoje znanje o automobilima stjecao je pored BiH i u Njemačkoj, u kojoj je živio od 1995. do 2000. godine.

- Čovjek se uči dok je živ. U Njemačkoj sam dosta naučio o sportskim automobilima. Neke sportske automobile vozio sam i preko 300 na sat. Iz Njemačke sam se vratio u domovinu, jer se nisam mogao potpuno naviknuti na njihov način života. Tamo sam pravio i trkaće automobile i stekao sam najveće iskustvo koje mi i danas mnogo koristi – nastavlja Hota.

Relativno kasno počeo se profesionalno baviti vožnjom brdskih trka, ali za 20 godina osvojio je sve što se moglo osvojiti u BiH.

- Kao mladić sam vozio par utrka kada su mi posuđivali automobil. Za sve uspjehe u bh. automobilizmu zaslužna je moja "lancia". Nju sam kupio u Tuzli i bila je potpuno pokvarena i bez motora. Mjesecima sam radio da je osposobim i prva izvedba motora imala je 300 konjskih snaga. Naravno, nastavili smo sa daljim usavršavanjem, tako da sada ima 650 konja. Prije dvije godine je bila najjača i na jednoj probi smo izmjerili 768 konjskih snaga. Mogu slobodno reći da je sada jedan od najbržih automobila u regiji. Moja "lancia" za tri sekunde dostiže brzinu od 100 kilometara na sat, a 400 metara pređe za deset sekundi. Kada su u pitanju brdske trke, planiram voziti još dvije sezone. Kada budem imao dvije petice, odnosno 55 godina, planiram se povući – otkriva višestruki šampion brdskih trka.

Govori nam i da dok u brdskim trkama kod njega raste takmičarski duh i uvijek želi biti najbrži, u gradskoj vožnji se striktno pridržava brzine i poštuje sve saobraćajne znakove.

- U vožnji gradom ne divljam i ne vozim brže od 80 kilometara na sat. Za to postoji staza, da se ispraznim na sigurno. Ima trka koje nisam htio da vozim jer je publika stajala na nekim mjestima gdje ne bi trebala biti. Od takvih trka sam odustajao ili sam se dogovorio sa organizatorom da se publika ukloni. Bilo je par nesigurnih trka na Tari. Organizacija je bila vrlo loša i automobil kada je izletio poginulo je par gledalaca. Automotosport je jako opasan i tako ga treba shvatiti. Kada je u pitanju saobraćaj u Sarajevu, policija i nadležni su uradili dobar posao. Radari su svuda i dosta sporije se vozi. Naravno da ima budala i divljanja, ali je to mnogo manje nego prije 5 godina. Nije sve ni do vozača. Loše su ceste i automobili su često krivi za saobraćajne nesreće – mišljenja je Suad.

Pored automobila njegove dvije velike ljubavi su fotografija i muzika.

- Najljepše mi je kada uživam u vožnji po prirodi i slušam dobru muziku. Onda primjetim neki zanimljiv detalj za fotografisanje. Volio sam crno-bijelu fotografiju na starim filmovima. Mojih par slika iz Bosne u ratu objavio je i njemački Stern - otkriva Suad koji ističe da su mu velika podrška u poslu supruga Jasmina i sin Benjamin koji vjerovatno neće nastaviti porodičnu tradiciju, jer ga više zanimaju informatika i računari.