Mnogima bez kafe ne može započeti dan, nekima je to vrijeme za odmor i relaksaciju. I dok se neki zadrže na jednoj ili dvije šoljice dnevno, drugi ipak popiju i više od preporučene količine što može negativno utjecati na organizam.

Većina odraslih konzumira 200 miligrama kafe na dan, jedna do dvije šoljice, a 600 mg je gornja granica koju ne treba prelaziti.

Najočitiji znakovi unosa previše kofeina jesu glavobolja, razdražljivost i drhtanje ruku, kao i problemi sa spavanjem, nesanica. Ali prije nego što do toga dođe možete na jednostavan način otkriti pijete li previše kafe.

Obratite pažnju na usne. Zagledajte se u ogledalo, ukoliko vaše usne izgledaju ispucalo i dehidrirano, a jezik obojen, također suh i sa brojnim linijama, velike su šanse da unosite mnogo kofeina, piše mindbodygreen.com.

To vam se događa jer kafa djeluje kao diuretik. Započnemo li dan šoljicom kafe bez vode i to nastavimo, velike su šanse da gubimo previše vode i unosimo previše kofeina, objašnjavaju stručnjaci.

Zbog toga je puno bolja ideja odmah nakon buđenja popiti dvije pune čaše vode, a potom preći na kafu, jer kad smo dehidrirani kafa nas dehidrira još više.

Ako ste ljubitelj kafe i ne biste voljeli smanjiti njen unos, stručnjaci savjetuju da birate kafu bez kofeina ako u njoj uživate u većim količinama jer i ta vrsta kafe ima zdravstvene prednosti i obiluje antioksidansima kao i obična kafa.