Ovo je doba godine kada pored trešanja sazrijevaju i višnje koje su toliko zdravo voće da nisu zanimljive samo sa gurmanskog stajališta, nego su i predmet brojnih naučnih istraživanja.

Američko društvo hemičara navodi da 20 višanja dnevno ili koncentrat od te količine višanja ima isti učinak na oslobađanje od boli kao aspirin ili ibuprofen.

Višnje posjeduju snažno antioksidacijsko djelovanje koje vrlo povoljno utječe na zdravlje našeg organizma, a sadržaj im je veći nego u primjerice brusnicama i jagodama. Antioksidativni učinak jači je nego u tamnoj čokoladi ili 100 postotnom soku od naranče.

Najjači učinak pokazuje koncentrat soka od višanja, zatim sušene višnje, zamrznute.

Od polovine prošlog vijeka prikupljaju se naučni dokazi o utjecaju ljekovitih sastojaka iz višanja na upalna stanja kao što je giht i artritis. Posljednja ispitivanja pokazuju da oko 300 g svježih višanja ili 250 ml soka doprinosi ublažavanju simptoma gihta.

Konzumiranjem višanja potiče se zdravlje kardiovaskularnog sistema jer doprinose smanjenju nivoa holesterola u krvi, smanjenju rizik od pojave ateroskleroze i metaboličkog sindroma.

Zvuči nevjerovatno, ali čini se da bi višnje mogle zamijeniti lijekove kao što su aspirin ili ibuprofen kod blažih bolova. Američko društvo hemičara navodi da 20 višanja dnevno ili koncentrat od te količine višanja ima isti učinak na oslobađanje od boli kao aspirin ili ibuprofen.

Od višanja se i bolje spava, jer je prirodan izvor hormona melatonina. S dvije čaše soka od višanja sedmično pomažemo regulaciji ritma srca što pomaže zdravijem snu.