navbar

COOLSTYLE

faktor
Tim naučnika

Kinezi otkrili "čudovišnu crnu rupu": Toliko je velika da ne bi trebala postojati

Objavljeno: 29.11.2019. u 22:07
Ilustracija crne rupe LB-1

Naučnici su otkrili "čudovišnu crnu rupu", toliko masivnu da, u teoriji, ne bi trebala postojati, javlja CNN.

To je zvjezdana crna rupa, koja se formira nakon što zvijezda umre, uruši se i eksplodira. Istraživači su ranije vjerovali da je ograničenje mase crne rupe, 20 puta masa našeg sunca, jer kada zvijezda umre, ona izgubi većinu svoje mase kroz eksplozije koje ispaljuju materiju i gas, koje zatim odnosi svemirski vjetar.

Ova teorija je sada poljuljana crnom rupom LB-1, udaljenom od nas 15.000 svjetlosnih godina. Ona ima masu 70 puta veću od našeg sunca, navodi se u saopćenju Kineske akademije nauka. Ovi nalazi su objavljani u žurnalu Science u srijedu.

- Crne rupe tolike mase ne bi trebale postojati u našoj galaksiji, prema svim važećim modelima zvjezdane evolucije - rekao je Liu Jifeng, koji je na čelu tima koji je došao do ovog otkrića.

On dodaje da le LB-1 duplo masivniji od onoga što su mislili da je moguće, a sada naučnici moraju pronaći objašnjenje.

Kineski tim naučnika ima nekoliko teorija. Veličina LB-1 može značiti da nije formirana urušavanjem jedne zvijezde, umjesto toga, to bi mogle biti dvije manje crne rupe koje kruže jedna oko druge.

Druga mogućnost je da je formirana od supernove, odnosno posljednje faze zvijezde koja eksplodira, koja izbacuje materiju tokom eksplozije, a ona potom pada u supernovu, stvarajući crnu rupu.

Dodajmo da LB-1 nije najveća crna rupa ikad otkrivena, ali bi mogla biti najveća svoje vrste. Ima više vrsta crnih rupa, a stelarne crne rupe kao LB-1 pripadaju vrsti koja je manja.