Mnogi ne znaju da je kivi jedna od najzdravijih namirnica. Prepun je antioksidansa, a sadrži više vitamina C nego naranča i drugi citrusi. Odličan je izvor kalija, vlakana, vitamina A i E, zbog čega ima mnoštvo zdravstvenih prednosti.

Štiti oči

Vitamini A, C i E imaju antioksidativno djelovanje. Nekoliko istraživanja je dokazalo kako kivi može smanjiti rizik od nastanka staračke makularne degeneracije, i to za 36 posto. Kivi sadrži lutein i zeaksantin, tvari koje se prirodno nalaze u ljudskom oku. Lutein pomaže kod filtriranja štetnog plavog svjetla, što pomaže u sprječavanju bolesti oka uzrokovanih starenjem.

Štiti od raka

Flavonoidi i karotenoidi koji imaju antioksidativno djelovanje štite tijelo od slobodnih radikala. Slobodni radikali mogu uzrokovati niz bolesti, uključujući i rak. Kivi štiti DNA od oksidacijske štete, zbog čega se rizik od nastanka raka još više smanjuje.

Štiti kardiovaskularno zdravlje

Jedno istraživanje pokazalo je da ako jedete kivi svako jutro, on može imati učinak jednak aspirinu, za kojega je poznato da sprečava nastanak krvnih ugrušaka. Kivi smanjuje nivo triglicerida u krvi za čak 15 posto čime se sprečava nakupljanje plaka na stijenkama arterija te se čuva zdravlje srca i krvnih žila.

Štiti dišni sistem

Kivi može spriječiti bolesti dišnog sustava, a naročito je djelotvornost pokazao kod djece. Istraživanje je pokazalo da pet do sedam porcija kivija sedmično može smanjiti kašalj za 27 posto, kratkoću daha za 32 posto, nadraženost nosa za 28 posto i hronični kašalj za 25 posto. Za sve to je zaslužan vitamin C.

Štiti probavni sistem

Kivi je odličan izvor vlakana koja održavaju probavni sustav zdravim. Unos vlakana je odličan način da probavni sustav oslobodite od toksina i spriječite nastanak raka debelog crijeva.

Regulira krvni pritisak

Kivi je bogat izvor elektrolita kalija koji igra važnu ulogu u održavanju pravilne razine tekućine u tijelu. Također, regulira rad srca i krvni tlak te se suprotstavlja negativnim učincima natrija.

Snižava holesterol

Vlakna u kiviju mogu smanjiti nivo lošeg (LDL) holesterola. Kako smanjuje nivo holesterola, tako smanjuje i rizik od nastanka srčanih bolesti i srčanog udara. Pravilan unos kalija je ključan za zdravo srce, a kivi je jedan od najboljih izvora kalija.