Kod teškog toka bolesti covid-19 često se radi o krivoj reakciji tijela na upalu. Upala zahvati pluća, ponekad su pogođeni i srce ili bubrezi. Često dolazi do oštećenja krvnih žila i do jačeg zgrušavanja krvi, usljed čega se u plućima mogu stvoriti ugrušci krvi. To je često neposredni uzrok smrti kod teškog toka oboljenja od koronavirusa, piše Deutsche Welle.

Jedan tim naučnika s više njemačkih univerziteta i instituta iz pokrajine Schleswig Holstein i iz Nizozemske sad je u krvi pacijenata oboljelih od covida-19 otkrio pokazatelj koji bi mogao rano upućivati na mogući teški tok oboljenja.

Naučnici su otkrili nezrele stanice trombocita, koji imaju ključnu ulogu u zgrušavanju krvi.

- Ti takozvani megakariociti inače se nalaze u koštanoj srži gdje dozrijevaju u gotove krvne stanice. Ali one se mogu naći i u krvi u slučaju zatrovanja krvi - navodi rukovodlac studije Florian Tran s Instituta za kliničku molekularnu biologiju Sveučilišta u Kielu i dodaje:

"Poznajemo takve pojave nezrelih stanica u krvi teško oboljelih pacijentica i pacijenata kod bakterijske sepse (zatrovanja krvi). To bi moglo ukazivati da opasne probleme sa zgrušavanjem krvi izazivaju te nezrele stanice."

Osim toga, naučnici su u uzorcima krvi otkrili jako puno nezrelih crvenih krvnih zrnaca (eritrocita), koja obično sazrijevaju u koštanoj srži. Crvena krvna zrnca su odgovorna za prijenos kisika u tijelu. Brojna nezrela crvena krvna zrnca ukazuju na nedostatak kisika. To je poznata reakcija kod teškog oboljenja pluća.

- Skupa s drugim podacima, kao što su kliničke laboratorijske vrijednosti i mjerenje količine tvari koje ukazuju na upalu, mogli smo stvoriti neku vrstu "otiska prsta", signaturu promijenjenog načina funkcioniranja tih stanica i pratiti neko vrijeme - kaže dr. Neha Mishra, koautorica studije.

Molekularnom signaturom u krvi mogao bi, dakle, biti rano prepoznat mogući teški tok oboljenja i shodno tome poduzete mjere za intenzivno liječenje.