Žuri im se

Elektroprivreda RS-a nabavlja "radne fotelje" i stolove za 52.000 maraka

Objavljeno: 12.01.2019. u 21:17

Spremni su da plate i duplo više samo da im se fotelje isporuče u što kraćem roku

Elektroprivreda Republike Srpske raspisala je krajem prošle godine tender za nabavku kancelarijskog namještaja za upravnu zgradu u Trebinju, a 4. januara njegovu ispravku koja se odnosi na produženje roka za dostavljanje ponuda.

Spremni su da plate i duplo više samo da im se fotelje isporuče u što kraćem roku. Nije poznato zašto se toliko žuri rukovodstvu Elektroprivredi Republike Srpske koje je spremno da plati daleko više onom ko im namještaj isporuči što prije, a takve kriterijume postavili su i kod određivanja "ekonomski najpovoljnije ponude" na tenderu vrijednom oko 52.650 KM. Nabavka namještaja, pored fotelja, uključuje radne stolove i ormare, a namijenjena je za potrebe upravne zgrade Matičnog preduzeća ERS-a.

Postavljena su tri kriterijuma za bodovanje potencijalnih ponuđača, a onaj ko ponudi najnižu cijenu može dobiti maksimalno 50 od ukupno 100 bodova. Deset bodova može se dobiti za najpovoljniji rok (valutu) plaćanja, dok čak 40 bodova dobija ponuđač koji ponudi najkraći rok isporuke. To praktično znači da gotovo sigurno pobjeđuje onaj ko traženu robu ima na lageru, jer niko drugi neće proći čak ni sa duplo nižom cijenom. Hipotetički, ne bi prošao ni neko ko bi ponudio 30.000 KM nižu cijenu, uz rok isporuke od svega sedam dana, jer bi bio bi izabran ponuđač koji robu može da isporuči u roku od dva dana, čak i ako je njegova ponuda 30 000 KM skuplja.

Dodatni prostor za manipulaciju je bodovanje roka plaćanja koji zakonski ne može biti duži od 60 dana, a Matično preduzeće kao najlikvidnija organizaciona jedinica unutar cijelog holdinga ERS-a rijetko na tenderima postavlja ovaj uslov. Nije poznato zbog čega se upravi toliko žuri, jer je ova nabavka predviđena godišnjim planom nabavki ERS-a, ali zbog tolike hitnosti za nju bi se iz kase ovog javnog preduzeća moglo izdvojiti daleko više novca, nego što taj namještaj možda zaista vrijedi na tržištu.

Tender je raspisan 27.decembra, a rok za dostavljanje ponuda prvobitno je trebalo da bude 8. januara, ali je kasnije produžen za još osam dana što dodatno obesmišljava visoko bodovanje roka isporuke. Ovako apsurdno postavljena nabavka značajno ograničava konkurenciju i favorizuje ponuđače koji robu imaju na lageru. Radi se o 35 radnih fotelja, dvije kancelarijske sa visokim naslonom i dvije klub stolice sa niskim naslonom. Uz to, nabavlja se i 16 radnih i kancelarijskih stolova kao i 23 ormarića različitih dimenzija, a sve zajedno trebalo bi koštati oko 52.650 KM.

Konkurenciju dodatno ograničavaju tehničke specifikacije namještaja, jer je fotografija fotelja priložena uz tendersku dokumentaciju tako da nije ni moguće ponuditi ekvivalent, a takvo postavljanje uslova ponuđačima zabranjeno je Zakonom o javnim nabavkama.

Pored fotografija, između ostalog, naglašeno je da neke od fotelja moraju da budu lakirane transparentnim poliuretanskim lakom povišene tvrdoće, obložene poliuretanskom pjenom gustoće 21kg/m3, presvučena prirodnom kožom prve kategorije i opremljene sinhro mehanizmom za podešavanje nagiba naslona i visine sjedišta.

Transparency International u BiH uputio je prijavu Agenciji za javne nabavke zbog nepravilne primjene Zakona o javnim nabavkama.

Izvor:   Transparentno.ba

Faktor pratite putem aplikacija za Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook i Twitter. Zabranjeno je prenošenje sadržaja bez odobrenja redakcije. Kontaktirajte nas na [email protected]