Epilog novogodišnje prevare: Nesuđeni putnici još čekaju svoj novac, agencija opet nudi putovanja

Objavljeno: 29.01.18 u 21:16 Autor: M. A.

Nekoliko desetina građana Sarajeva koji su prošle godine kupili kupone na stranici eKupon.ba kako bi novogodišnje praznike proveli na Kipru i u Turskoj, i mjesec dana nakon početka 2018. godine nisu uspjeli dobiti nazad uplaćeni novac, iako im je putovanje samo dva dana pred polazak otkazano bez razloga.

Nekolicina njih zbog toga ponovo je kontaktirala Faktor, kako bi se požalili na, kako su rekli "nelogične i sumnjive poteze" eKupona, posrednika putovanja koje je organizirala njemačka agencija Joytrip Holidays.

- Nakon nekoliko sastanaka i dogovora, iz eKupona su nam rekli da su spremni da izvrše povrat sredstava samo ako potpišemo izjavu koja nam je dostavljena o neiskorištavanju kupona, a u kojoj se navodi da se mi odričemo novca u korist društva “eKupon”. Obećali su da će nam vratiti novac ako potpišemo ovu izjavu, ali nisu naveli ni tačan rok u kojem su nam dužni vratiti novac. Nekima su usmeno rekli da se radi o 90 dana, a nekima da je u pitanju 180 dana i da će to zavisiti o njihovom poslovanju. I kako mi da im onda vjerujemo? Nekoliko nas se udružilo i zajedno se dogovaramo oko daljnih poteza i niko od nas nije htio potpisati ovu izjavu. To je napisano tako konfuzno i zamršeno, sigurno se iza toga ponovo nešto krije, u pitanju je neka začkoljica između redova – kazala je za Faktor jedna od "prevarenih građanki" (identitet poznat redakciji).

Dodala je da se zbog toga njena grupa konsultuje sa advokatima te da će pokrenuti tužbu protiv eKupona.

Još jedan kupac kupona kojeg nikada nije uspio iskoristiti, kazao je da nije niti misli potpisati ovakvu izjavu.

- Iako nisam pravnik, nikad mi nije bio problem čitati, ponude, ugovore čak i zakone. Nad ovom ponudom koju smo dobili od eKupona sam se "znojio" da dohvatim logički, zakonski smisao. Ja ga ne mogu naći. Vidim samo pokušaj pravljenje dodatne konfuzije. Jer ovako kako su napisali to izgleda da se mi prvo odričemo svoga novca u korist eKupona... a ako se odreknemo novca o kojem iznosu možemo pričati da ćemo ga primiti? – pita se jedan od zbunjenih građana.

VEZANI TEKST - Novogodišnja prevara: Turistička agencija nestala, Bosanci ostali bez para

Dok se mnogi korisnici zbog "konfuzne izjave" i "nekorektnog odnosa prema njima, koji su pretrpjeli i materijalnu i duševnu bol" obraćaju advokatima, putem kojih će tražiti zadovoljenje svojih prava, iz eKupona ističu da nema ništa sporno u izjavi koju korisnici kupona treba da potpišu, te da su se izuzetno korektno ponijeli prema njima ponudivši im tri opcije, od kojih je jedna povrat novca.

- Nije tačno da je eKupon ponudio kupcima navedenih kupona da potpišu izjavu u kojoj se navodi da se u korist društva eKupon odriču iznosa kojeg su uplatili za putovanje na koje nisu otišli, te da im je iz eKupona obećano da će im novci biti vraćeni u roku od 180 dana pod uslovom da eKupon posluje pozitivno i da bude imao novac na računu. EKupon doo je 12. januara poslao obavijest svim kupcima kupona agencije Joytrip Holidays da će izvršiti povrat cijelog iznosa kupona na svoju štetu. Svim korisnicima su ponuđene tri opcije povrata: povrat na način kako su obavili kupovinu, povrat u vidu ekredita koji mogu iskoristiti za neku drugu ponudu, te mogućnost da o trošku eKupona podnesu tužbu protiv Agencije Joytrip Holidays i da na taj način naplate odštetu i kamatu – kazali su iz ove kompanije za Faktor, ali ne navodeći u kojem roku će biti vraćen novac ukoliko se korisnici odluče za prvu opciju. 

Pojašnjavaju da "potpisivanje izjave ne znači da se kupci kupona odriču iznosa u korist eKupona, nego da trebaju dati izjavu da se neće dogoditi dvostruko namirenje potraživanja od eKupona i od turističke agencije Joytrip Holidays zato što je takvo namirenje protuzakonito".

- U izjavi nema ništa sporno jer je tačno navedeno da se NAKON prijema povrata sredstava korisnik odriče svojih potraživanja prema eKuponu, što je logično jer eKupon vrši povrat sredstava na svoju štetu. Neki korisnici su već dostavili izjavu i izvršen im je povrat sredstava odmah. U slučaju da agencija Joytrip Holidays izvrši povrat sredstava prije okončanja sudskog postupka, koji će eKupon voditi protiv iste, u tom slučaju svim korisnicima će momentalno biti izvršen povrat sredstava, bez čekanja da prođe zakonski rok za povrat sredstava – navode iz eKupona.

S obzirom na to da mnogi oštećeni korisnici kupona nisu željeli potpisati izjavu, jer eKupon im nije napismeno dostavio garanciju da će im zaista vratiti novac, iz eKupona objašnjavaju da garanciju predstavlja činjenica što su njihovi kuponi uredno zabilježeni na  profilima korisnika na eKuponu, a kojima u svakom momentu mogu pristupiti.

- Garancija im je i obavijest koju smo putem maila poslali korisnicima u ime naše firme eKupon doo – navode.

Napominju da je eKupon uplatu izvršio prema Joytrip Holidays u cjelokupnom iznosu, te da povrat sredstava korisnicima rade na svoju štetu, a samo kako bi zaštitili korisnike.

VEZANI TEKST - Prevareni Bosanci: Pred polazak im otkazano putovanje, strahuju hoće li im vratiti novac

S obzirom na to da su i uposlenici eKupona ali i "nesuđeni putnici" za Faktor izjavili da nikada od otkazivanja planiranog putovanja nisu uspjeli stupiti u kontakt sa predstavnicima agencije Joytrip Holidays sa sjedištem u Njemačkoj, iznenađuje činjenica da se nova ponuda ljetovanja u Turskoj putem iste agencije pojavila i na stranici Citydeal.

Na stranici Citydeal se navodi da sedam noćenja sa doručkom uz uključeni avio prevoz, aerodromske takse i organizaciju putovanja u Antalyu uz ovu agenciju košta samo 468 KM, te da su planirani polasci svakog utorka i nedjelje u periodu od 01.06.2018. do 01.09.2018. godine.

Ostaje da se vidi da li će se isti scenarij ponoviti i kada je u pitanju posrednička agencija Citydeal.