open-navfaktor-logo
search
Najmlađi influenseri
Je li prijeđena granica dobrog ukusa: Preslatko i neodoljivo ili neostvarene ambicije modernih mama
Instagram je već neko vrijeme ubjedljivo najpopularnija i najkorištenija društvena mreža, i prema tvrdnjama stručnjaka davno je iza sebe ostavio Facebook, Twitter Tviter, Tumblr...
24.05.2020. u 18:59
get url
text

Pored toga što služi za to da pratimo dešavanja, vijesti, omiljene filmske i muzičke zvijezde, pa i politiku, Instagram je postao vruća zona mode i biznisa.

Naime, svi trendovi, pravo sa modnih pista, a nekada i prije, sele se na Instagram, na stranice najpoznatijih influenserica koje imaju milione pratilaca kojima se taj sadržaj plasira, praktično kao jedna vrsta reklame.

Sve to upućuje na zaključak da je Instagram odavno prerastao u ozbiljan biznis, u slučaju modnih trendova, indirekto plasiran, na prelijepim djevojkama koje nose najnovije modele najpoznatijih modnih kuća u svom svakodnevnom životu i na taj način reklamiraju te iste firme.

 

Biznis je biznis – i to je legitimno. Naše je da li ćemo ih pratiti ili ne.

Međutim, u posljednje vrijeme postao je široko rasprostranjen trend da influenseri postaju i djeca – i to djeca od dvije ili tri godine, pa čak i bebe.

Sasvim je jasno da djeca takvu odluku nisu mogla donijeti sama, a teško je povjerovati da su se tate sjetile da dijete obuku od glave do pete u Gucci ili Louis Vuitton, fotografiraju ih i otvore im Instagram profil. Dakle, u pitanju su mame.

Mame naime, sve češće otvaraju profile svojoj djeci, češće djevojčicama, ali i dečacima, oblače ih u skupocjenu i garderobu, sa vidnim oznakama brenda i slikaju u pozama koje priliče odraslim ženama, a djeci nekako – ne.

 

Ma koliko na prvi pogled ti neosporno preslatki i dotjerani mališani izmame uzdahe i možda divljenje, jer zaista izgledaju kao male modne ikone, ne može, a da se ne nametne pitanje - da li je i u kojoj mjeri prikladno, društveno prihvatljivo, ali i na kraju krajeva ukusno i od strane roditelja da djecu tako malog uzrasta pretvaraju u predmete zarade, slave i ogromnog medijskog eksponiranja?

Da li su u pitanju neostvarene želje roditelja, potreba da se ljudi dive njima i njihovoj djeci na neki način, želja za popularnošću ili je u pitanju profit od takve vrste eksponiranja - ili možda kombinacija svih tih faktora, ne može se sa sigurnošću tvrditi.

 

Ono što je sigurno jeste da djeca koja odrstaju u takvom ambijentu, neminovno stječu sasvim drugačiju sliku svijeta i sistem vrijednosti u kome se kao imperativ nameće novac, slava, popularnost i važnost fizičkog izgleda, a na uštrb nekih drugih društvenih vrijednosti – onih po kojima odrasta velika većina njihovih vršnjaka.

 

Samim tim, dolazimo do zaključka da dijete koje odrasta ispred bliceva foto-aparata i obučeno od malih nogu u outfite vrijedne i po nekoliko hiljada eura, najvjerovatnije neće željeti da postane ljekar, pisac ili naučnik, već, po uzoru na mamu ili ono na šta je naučilo od malih nogu – influenser.

 

Sve to ne bi bilo ni najmanje loše da u pitanju nisu djeca koja se nisu pitala za takvu odluku, koja bi bila sasvim u redu i legitimna da imaju barem 17 ili 18 godina, umjesto dvije, tri, pa i manje godina.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.