open-navfaktor-logo
search
Pod lupom
Kako se dijeli novac od automobilskih eko naljepnica?
Zašto vlasnici automobila moraju plaćati od 22 do 36 maraka prilikom registrovanja auta u prelaznom periodu koji traje do 2020. godine
12.10.2018. u 12:21
get url
text

Od 1. januara 2017. godine u stanicama za tehnički pregled vozila u Federaciji BiH dodatno naplaćuju eko testovi, odnosno ispitivanje ekoloških karakteristika vozila.

Zašto vlasnici automobila moraju plaćati od 22 do 36 maraka prilikom registrovanja auta u prelaznom periodu koji traje tri godine?

Federalno ministarstvo za promet i komunikacije sastavilo je Pravilnik o ispitivanju ispušnih plinova motornih vozila (eko test) u stanicama za tehnički pregled vozila i odredilo da će prelazni period trajati do 2020. godine.

Tek 2020. godine vozila koja ne budu zadovoljavala ekološke standarde neće moći izaći na cestu, odnosno neće se moći registrovati auta ako ne zadovoljavaju potrebnu eko normu.

Do tada eko test će se naplaćivati vlasnicima vozila, bez obzira na činjenicu koliko zagađuju okolinu, ali će moći registrovati svoj automobil.

Kako se novac dijeli od naplaćivanja eko-testa, pitali smo Federalno ministarstvo prometa i komunikacija kojem smo upit emailom poslali 25. septembra, a oni su nam odgovorili faksom tek 9. oktobra.

- Sredstva za eko test koja se naplaćuju prilikom tehničkog pregleda vozila 90 posto pripadaju stanicama koje vrše tehnički pregled vozila. Stručnim institucijama ide osam posto, a po jedan posto uplaćauje se u budžete Federacije BiH i kantona – pismeni je odgovor ministra Denisa Lasića.

Federalni ministar prometa i komunikacija pojašnjava da će stanice gdje se vrši tehnički pregled automobila sredstva koje prikupe od eko testova iskoristiti za nabavku savremenih ispitnih uređaja koji će se direktno uvezivati na informacioni sistem, tako da rezultati ispitivanja izduvnih gasova neće zavisiti od utjecaja kontrolora koji ispituje vozilo.

Stručne institucije koje od eko testa ubiru osam posto sredstava, vodit će bazu podataka, sačinjavati analize i obavljati stručni nadzor i kontrolu pravilne primjene propisane tehnologije ispitivanja izduvnih gasova na vozilima.

Obaveza stručnih službi je je da vrše nabavku i distribuciju naljepnica kojima se obilježavaju automobili i vrše evidentiranje i analizu rezultata ispitivanja i predlažu mjere za poboljšanje stanja.

Ministar Lasić ističe da je rješavanje problema izduvnih gasova iz automobila dugoročno, a rješenja nisu popularna.

- Svjedoci smo da se u svijetu poklanja sve veća pažnja problemima klimatskih promjena izazvanih povećanjem emisije gasova staklene bašte. Procjena je da trećina emisija gasova potiče iz transporta.

Od uvođenja eko testa niko nije raspolagao preciznim podacima o stanju voznog parka u Federaciji BiH. Da bi prikupili realne podatke o tome koliko automobili i ostala prijevozna sredstva na naftu i njene derivate zagađuju okolinu moramo prikupiti tačne podatke.

Zbog toga je dat probni period od tri godine, jer u međuvremenu u ovaj posao se moraju uključiti i neka druga ministarsva Vlade FBiH da se utvrde pravci djelovanja – pojasnio je Lasić.

Ministarstvo prometa i komunikacija navelo je u svom odgovoru zabrinjavajuće podatke.

U prva tri mjeseca 2017. godine stanice za tehnički pregled vozila u Federaciji BiH, od pregledanih 93.641 automobila, 13.725 automobila bilo je neispravno na eko testu!

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.