open-navfaktor-logo
search
Tehnički pregled
Ko ne plati ne može registrovati vozilo: Kako je ministar Lasić od vozača "oteo" 20 miliona KM
U stanicama za tehnički pregled vozila su nam rekli kako moraju provoditi federalne zakone i propise 
20.05.2019. u 08:13
get url
text

U proteklih skoro vije godine, od kada je ministar prometa i komunikacija Federacije Bosne i Hercegovine Denis Lasić donio Pravilnik o ispitivanju ispušnjih plinova u stanicama za tehnički pregled vozila, od stanovnika FBiH je prema nekim procjenama naplaćeno više od 20 miliona KM na ime obavljenih EKO testova prilikom registracije vozila.

Kao što je poznato, u zavisnosti od vrste motora, cijena EKO testa, prema ovom pravilniku, košta 22, 32 ili 36 maraka. Ovaj cjenovnik se počeo primjenjivati od 1. januara 2017. godina. Međutim, sporno je što je prije toga državno Ministarstvo prometa i komunikacija donijelo pravilnik sa istim nazivom, kojim je definisano da je cijena EKO testa pet maraka, bez obzira na vrstu motora u vozilu.

Već dvije godine traje javna debata o tome kada će se entitetski pravilnik uskladiti sa državnim, a za to vrijeme stanice za tehnički pregled obračunavaju, a vozači plaćaju EKO test prema federalnom cjenovniku.

Pokušali smo saznati odgovor na pitanje da li građani uopće imaju mogućnost izbora prilikom plaćanja EKO testa i tim povodom kontaktirali smo nekoliko stanica za tehički pregled. Svi oni su nam kazali kako moraju poštovati federalni pravilnik, te kako do sada nisu imali slučajeva da se neko prilikom plaćanja računa pozivao na cjenovnik kojeg je donijelo državno ministarstvo.

- Mi moramo raditi prema pravilniku kojeg je donijelo Ministarstvo prometa i komunikacija FBiH. Ako bi neko i insistirao da mu se Eko test naplati po cjenovniku kojeg je donijelo državno Ministarstvo mi ili ne bismo primili to vozilo na tehnički pregled, ili bismo morali ispostaviti račun prema federalnom pravilniku – kazala nam je voditeljica stanice za tehnički pregled firme AC Quattro.

Sličan odgovor smo dobili i od Saše Jankovića, voditelja stanice za tehnički pregled BIHAMK-a.

- Nismo imali takvih slučajeva, ali ako bi se neko takav i pojavio, poslali bismo ga u Federalno ministarstvo prometa i komunikacija, pa neka mu oni tumače prailnik. Mi samo provodimo ono što je neko drugi usvojio i nismo ovlašteni da tumačimo zakone i propise – kazao nam je Janković.

Prema odredbama federalnog pravilnika, 90 posto naplaćenog novca ostaje stanicama za tehnički pregled, osam posto ide stručnim institucijama, a po jedan posto ide u federalni i budžet kantona u kojem se nalazi stanica za tehnički pregled.

Inače, stručne institucije su organi na koje je Ministarstvo prometa i komunikacija prenijelo dio javnih ovlaštenja, u vezi sa radom stanica za tehnički pregled, a odabrane su putem javnog poziva. Njihov zadatak je da nadziru rad stanica za tehnički pregled, vrše obuku kontrolora koji rade u tim stanicama, štampaju naljepnice o obavljenom pregledu i drugo.

Kada će federalni pravilnik biti usklađen sa državnim i zašto to do sada nije učinjeno, te zašto je uopće donošen federalni propis koji nije u skladu sa državnim cjenovnikom su pitanja koja smo namjeravali postaviti ministru Lasiću. Međutim, kao što uporno ignoriše zahtjeve da pravilnik kojeg je on donio bude usklađen sa državnim propisom, tako je ignorisao pozive i poruke koje smo mu slali.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.