open-navfaktor-logo
search
Aerodrom Mostar
Ljubić: Uz povratak turističkih letova planiramo uspostavu baze za gašenje požara u regiji
Situacija s pandemijom koronavirusa i restriktivnim mjerama više je pogodila mostarski nego druge aerodrome u Bosni i Hercegovini, jer je to sezonski aerodrom koji je skoro isključivo bio ovisan od turista koji gravitiraju području Hercegovine, ističe direktor Aerodroma Mostar Ivan Ljubić.  
03.10.2021. u 09:15
get url
text

Za razliku od nekih drugih u BiH, dodaje, ovo nije mnogoljudna regija kojoj gravitira veći broj ljudi kako bi imali barem malo zamaha i od domaćih putnika. Potencijalni broj takvih putnika je nedovoljan za avioprijevoznike da se odluče za uspostavu redovnih linija bez subvencioniranja.

Iako se slaže da se ovaj aerodrom ubuduće ne može osloniti samo na turiste, Ljubić kaže kako je prvi korak koji treba poduzeti za oporavak poslovanja mostarskog aerodroma oživljavanje dosadašnjeg tržišta, a to je prvobitno vjerski i individualni turizam, odnosno charter letovi i redovne linije za dijasporu (Njemačka, Švicarska i Švedska).

- Statistika našeg aerodroma pokazuje da su najveći broj putnika bili upravo hodočasnici u svetište Kraljice mira u Međugorju - kaže Ljubić i dodaje kako su u proteklom periodu intenzivirani razgovori s crkvenim predstavnicima o mogućoj saradnji u organizaciji hodočasničkih dolazaka preko Aerodroma Mostar.

Konkretno je u tom smislu dogovoreno otvaranje prema tržištu Poljske, ali i Italije, iz koje dolazi najveći broj hodočasnika u Međugorje. Iz perspektive vjerskog turizma Ljubić kaže da je mostarski aerodrom zainteresiran i za letove iz Španije, Irske, Njemačke, Jordana i Libana.

- U saradnji s domaćim i stranim turoperatorima radimo na izradi projekata kojim targetiramo oko 35.000 putnika za narednu sezonu te očekujemo pomoć svih nivoa vlasti za sufinansiranje jednog ili više avioprijevoznika koji bi ovaj posao obavljali temeljem provedenog javnog poziva, konkursa Aerodroma Mostar - kaže direktor.

Ljubić najavljuje i promjene u poslovanju preduzeća, reorganizaciju, investicije u saobraćajnu infrastrukturu, aktivnosti vezane za povećanje neaeronautičkih prihoda i generalno aktivnosti menadžmenta kako bi se poboljšao kvalitet usluga.

- Vezano za skoru izgradnju autoceste koja će prolaziti pored aerodroma razmatramo idejna rješenja za proširenje odnosno produženje uzletno-sletne staze u dužini oko 300 metara, studije će pokazati tačno koliko, što bi omogućilo i uspostavu cargo prometa, gdje nam pogoduje i teretna željeznička stanica udaljena svega dva kilometra od aerodroma. Time bismo povećali obim usluga koje ćemo moći nuditi našim klijentima odnosno poslovnim partnerima i firmama - kaže Ljubić.

Aerodrom Mostar ima ogroman potencijal kojeg treba iskoristiti za društveni i privredni razvitak grada Mostara, Hercegovine  i cijele BiH. Uz već spomenute korake Ljubić ističe da mostarski aerodrom treba osposobiti da postane alternativna aerodromima u Sarajevu i Tuzli, na koje često zbog vremenskih neprilika (magle i snijega) ne mogu slijetati avioni.

- Mostarski aerodrom treba osposobiti i da postane baza za gašenje požara, jer prema postojećim studijama najbolje je pozicionirani aerodrom za avio traktore koji bi mogli uspješno djelovati u BiH, Hrvatskoj i Crnoj Gori, pa bi se i za to mogao lakše osigurati novac iz međunarodnih finansijskih institucija - rekao je direktor Aerodroma Mostar.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.