open-navfaktor-logo
search
Funkcionalna pismenost
Nakon rezultata PISA istraživanja: ZDK pokrenuo mehanizne u obrazovnom sistemu
Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport i Pedagoški zavod Zenica, kao stručna organizacija za podršku predškolskom, osnovnom i srednjem obrazovanju, organizirali su u Zenici seminar  na kojem su predstavljeni rezultati PISA za Bosnu i Hercegovinu.
10.02.2020. u 17:10
get url
text
Zenica, seminar, PISA

Učenici iz BiH po prvi put su učestvovali u ovom međunarodnom testiranju 2018. godine, a zauzeli su 62. mjesto od ukupno 79 rangiranih zemalja. U testiranju su učestvovali i učenici škola sa područja Zeničko-dobojskog kantona.

Žaneta Džumhur, PISA koordinatorica za BiH, rekla je da se naša zemlja ne može pohvaliti rezultatima, ali da je istraživanje dobar osnov za utvrđivanje stvarnog stanja i nedostataka u obrazovnom sistemu, te kreiranje novih politika, strategija i koraka koji mogu da dovedu do poboljšanja, a u čemu se očekuje veći angažman nadležnih ministarstava kao donosilaca strateških odluka.

- Preporuke PISA 2018 se tiču implementacije zajedničke jezgre nastavnih planova i programa, povećanja čitalačke pismenosti, u čemu najveću ulogu imaju roditelji, povećanje funkcionalne pismenosti učenika prema PISA standardima, kao i umanjenje izostanaka učenika jer je uočena negativna korelacija, pošto učenici koji više izostaju imaju lošija postignuća - rekla je Džumhur, glavna analitičarka PISA izvještaja.

Ministar za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Spahija Kozlić rekao je da su rezultati PISA istraživanja veoma korisni za ovo ministarstvo i osnovne škole, te da su na osnovu analiza već pokrenuti određeni mehanizmi u sistemu obrazovanja u ZDK.

- Nadam se da će ono što smo radili prošle godine pozitivno uticati na rezultate PISA istraživanja za dvije, odnosno tri godine, jer su osnovne i srednje škole u ZDK ušle u projekt Škole za 21. vijek i STEM-program, u čijem su fokusu robotika i savremene tehnologije, a ovi projekti pospješuju funkcionalnu pismenost - kazao je ministar Kozlić.

Izvještaj PISA 2018 za BiH sadrži jasne smjernice i prijedloge ključnih politika i načina prevazilaženja teškoća i izazova u obrazovnim sistemima u BiH. Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje Bosne i Hercegovine objavit će zbirke zadataka iz prethodnih PISA ciklusa koje će distribuirati školama i nastavnicima kako bi se što širi krug nastavnika i stručnih saradnika upoznao sa postavkama i rješenjima zadataka.

Seminar je organiziran uz tehničku i finansijsku podršku Misije Organizacije za evropsku sigurnost i saradnju (OSCE) u Bosni i Hercegovini. Jasna Dubravčić, šefica Odjela za ljudsku dimenziju OSCE-a, istakla je da je obrazovanje, kao jedan od glavnih prioriteta ove organizacije, važno za stvaranje inovativne generacije za budućnost države BiH te da OSCE ostaje partner u svim naporima vlasti za unapređenje obrazovnog sistema u ovom kantonu.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.