Reakcija imuniteta
Nova studija otkrila rani sistem upozorenja za razvoj najtežeg oblika bolesti COVID-19
Tim imunoloških stručnjaka iz istraživačkih organizacija iz Belgije i Velike Britanije okupio se kako bi primijenio svoje posve nove metode i pod mikroskopom proučavao reakciju imunološkog sistema pojedinaca na COVID-19.
17.11.2020. u 11:21

Studija koju su napravili objavljena je u naučnom časopisu Clinical and Translational Immunology i pridonosi upotpunjavanju slike o načinu na koji reagira imunološki sistem te širi dosadašnje razumijevanje imunoloških značajki koje se povezuju s razvojem teške i po život opasne bolesti nakon zaraze koronavirusom.

To je razumijevanje ključno kao vodič za razvoj učinkovite zdravstvene njege i sistema ranog upozorenja kako bi se mogli identificirati i liječiti oni kojima prijeti rizik od najteže reakcije imunološkog sistema.

Jedno od najzagonetnijih pitanja od izbijanja pandemije jest zašto se kod pojedinaca javljaju tako raznolike reakcije imunološkog sistema. Dok neki ne osjećaju nikakve simptome, drugima je potrebna intenzivna njega i respirator zbog ekstremne reakcije njihova imuniteta na COVID-19.

Kako bi istražili varijacije u imunološkom sistemu pojedinaca koje bi mogle objasniti tako širok spektar reakcije, naučnici VIB centra za istraživanje mozga i bolesti te KU Leuvena iz Belgije, zajedno sa naučnicima instituta Babraham iz Velike Britanije sarađivali su članovima konzorcija CONTAGIOUS, kako bi usporedili reakcije imunoloških sistema na COVID-19 kod pacijenata s umjerenim i teškim simptomima bolesti, a kao kontrolnu grupu koristili su zdrave pojedince.

Tim naučnika specifično je tražio prisutnost T-stanica te su koristili citometriju toka kako bi odvojili stanice koje traže iz krvi sudionika istraživanja, a sve bazirano na identifikacijskim markerima T-stanica, markerima za aktiviranje stanica te signalnim molekulama stanica citokina.

Na njihovo iznenađenje, reakcija T-stanica u krvi COVID pacijenata koji su bili klasificirani kao teško oboljeli, pokazala je tek nekoliko razlika u usporedbi sa T-stanicama u krvi zdravih pojedinaca. To je u suprotnosti s onim što bi se obično moglo vidjeti nakon virusne infekcije, poput recimo gripe, piše News Medical.

Ipak, identificirali su povećanje T-stanice koje proizvode prigušivač upale stanica koji se zove interleukin 10 (IL-10). Proizvodnja IL-10 karakteristična je aktiviranju regulatornih T-stanica prisutnih u tkivima poput pluća. To povećanje pronašli su samo kod COVID-19 pacijenata.

To u principu znači da potencijalan nadzor razine ILo-10 može služiti kao sistem ranog upozorenja u razvoju bolesti COVID-19 kod pacijenta, ali belgijsko-britanski tim tvrdi da su potrebne studije na većoj razini da bi se njihovo otkriće i konačno potvrdilo.

- Taj je posao već u toku i podaci će biti dostupni unutar nekoliko mjeseci - ističe profesorica Stephanie Humblet-Baron s KU Leuvena.