open-navfaktor-logo
search
Ogromna potražnja
Panična kupovina toalet papira: Grabe se sve rolne s polica, proizvođači to ne mogu objasniti
Kako se pandemija koronavirusa širi, domaćinstva širom SAD-a, ali i cijelog svijeta, u trgovinama grabe sve sa polica.
19.03.2020. u 23:28
get url
text

Toalet papir postao je krajnji simbol panične kupovine - nestane čim nova rolna stigne na police.

Kompanije koje pomažu u snabdijevanju ovakvim svakodnevnim prozvodima od papira, zapanjene su i pokušavaju se prilagoditi ovom novom ponašanju potrošača, piše CNN.

Oni su suočeni sa kompromisima. Mnogi su već svoje proizvodne pogone prilagodili radu 24/7 zbog pandemije koronavirusa. S druge strane, oni bi morali svesti pogone na najnužnije ljudstvo zbog straha od širenja zaraze, ali to ne mogu učiniti jer povećana potražnja istovremeno iziskuje pojačani rad.

- Ako me pitate zašto svi uzimaju toalet papir, to zaista ne mogu objasniti - kazao je Tom Sellars, izvršni direktor Sellars Absorbent Materials u Milwaukeeju, u Wisconsinu.

Njegova firma prerađivač je i proizviđač papira i sličnih proizvoda.

- Nije baš da ga iznenada koristimo više nego inače. Ali porast potražnje mogao bi da optereti lanac opskrbe - rekao je.

Iz kompanije Georgia Pacific, koja je proizvođač toalet papira Angel Soft, naveli su kako su se prošle sedmice narudžbe nekih trgovaca udvostručile. Kompanija je uspjela otpremiti 20 posto više od uobičajenog kapaciteta.

I američko udruženje za šume i papir, industrijska grupacija koja predstavlja proizvođače proizvoda od papira, primijetilo je da industrija naporno radi kako bi reagirala na nagli skok potražnje.

- Budite spokojni, papirne maramice i dalje se proizvode i isporučuju, baš kao što se to čini i 52 sedmice tokom svake godine kao dio globalnog tržišta - izjavila je izvršnna direktorica AFPA-e Heidi Brock.

Međutim, to ne znači da će to biti lagan posao za fabrike.

Toaletni papir izrađuje se od djevičanske pulpe s drveća ili reciklirane celuloze dobijene od materijala poput odbačenog papira za kopiranje koji se ponovno obrađuje, pa pretvara u pulpu. Djevičanska ili reciklirana pulpa dostavlja se u mlinove papira koji je pretvaraju u velike rolice širine preko 100 centimetara. Krajnji proizvođač kupuje takve velike valjke od mlinova te ih specijalnom opremom reže i pakuje kao toalet papir ili kuhinjske ubruse, ovisno o kvaliteti.

Za dobavljače, brzo povećanje proizvodnje jako je teško izvedivo. Umjesto toga, više preusmjeravaju kapacitete na ono što ljudi više kupuju, pa sad proizvode manje kuhinjskih ubrusa, a više wc papira.

Takav plan rada ima, naprimjer, Kimberly-Clark, čiji brendovi maloprodajnog toalet papira uključuju Scott i Cottonelle. Drugi način na koji dobavljači reagiraju na ludu potražnju je da neki šalju kamione izravno do tvornica papira i time brže dobijaju proizvod na police.

Kompanije koje proizvode toaletni papir brine još jedna stvar - trenutno skladištenje WC papira po domaćinstvima moglo bi dovesti do pada potražnje u budućnosti.

- Svi smo vidjeli fotografije ljudi koji iz trgovina izlaze s kolicima punima toalet papira. Narednih nekoliko mjeseci sigurno neće morati kupiti nijedan kolut, a to sve šokira sistem - naveli su ljudi iz ove industrije.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.