open-navfaktor-logo
search
Oglasili se
Privredna komora FBiH: Prijevoznici nisu uzrok migrantske krize, policija treba kontrolisati stanice
Obzirom na različita tumačenja obaveze prijevoznika vezano za prijevoz migranata u autobusima kojima se obavlja redovan linijski prijevoz putnika na relacijama prema gradovima u Unsko-sanskom kantonu, Udruženje za transport pri Privrednoj komori Federacije BiH dao je saopćenje za javnost koje prenosimo u cijelosti:
20.08.2020. u 14:53
get url
text

- Svi prijevoznici, članovi ovoga Udruženja, linijski prijevoz putnika, kako prema gradovima Unsko-sanskog kantona tako i prema drugim gradovima u Federaciji BiH, obavljaju u skladu sa redovima vožnje odobrenim od strane Ministarstva prometa i komunikacija Federacije BiH.

- Zakonom o cestovnom prijevozu FBiH, član 33, definirano je da je prijevoznik obavezan vršiti prijevoz putnika na registrovanim linijama, te svako odstupanje od navedenog znači brisanje istog iz Registra redova vožnje Federalnih autobuskih linija. To znači da bi bilo kakva obustava održavanja registriranog reda vožnje automatski imalo za posljedicu gubitak odobrenja.

- Zakonom o cestovnom prijevozu FBiH, član 3. tačka 7. definira da "javni prijevoz" jeste prijevoz koji je pod jednakim uvjetima dostupan svim prijevoznicima i korisnicima usluga prijevoza i vrši se uz naknadu, kao i tačka 9. "karta za prijevoz" je dokument izdat od prijevoznika korisniku prijevoza kojim se potvrdjuje da je korisnik prijevoza platio prijevozniku odgovarajući iznos za uslugu prijevoza i time stekao pravo na korištenje prijevoza. Ovo znači da prijevoznik nema pravo putnika onemogućiti da sa uredno kupljenom kartom koristi njegovu prijevoznu uslugu.

- Svaki putnik koji ima validnu autobusnu kartu, a kojem prijevoznik uskrati pravo da sa istom koristi prijevoznu uslugu i putuje, ima pravo podnijeti tužbu i zatražiti naknadu svih nastalih troškova.

- Odredbom člana 16. stav 4. Zakona o drumskom prijevozu FBiH regulisano je da je prijevoznik, odnosno član posade vozila u linijskom prijevozu dužan u skladu sa raspoloživim kapacitetima vozila preuzeti na prijevoz svakog putnika ili teret koji ovim Zakonom ili posebnim propisom nisu izuzeti od prijevoza.

- Zakonom o zaštiti potrošača BiH članom 7. regulisano je da je trgovac (prijevoznik) obavezan da prodaje proizvode, odnosno pruža usluge svim potrošačima pod istim uslovima. Trgovcu (prijevozniku kao davaocu usluga) je zabranjena diskriminacija bilo kojeg potrošača, naročito odbijanjem prodaje proizvoda koji je izložen ili na drugi način pripremljen za prodaju, ili odbijanjem pružanja usluga koje se mogu obaviti (usluge prijevoza), ili uslovljavanjem prodaje proizvoda, ili pružanjem usluga prodajom drugih proizvoda, ili pružanjem drugih usluga.

-  Niti jedan prijevoznik nema ovlaštenje da, prilikom ulaska putnika u autobus, istog legitimira niti da utvrđuje njegov identitet. Ovo je u isključivoj nadležnosti zvaničnih kontrolnih i sigurnosnih organa kantona i Federacije BiH.

Ovom prilikom želimo istaknuti da dijelimo mišljenje i zabrinutost stanovnika Unsko-sanskog kantona vezano za nekontrolirano kretanje migranata i općenito neadekvatan odgovor državnih institucija na rješavanje migrantske krize u cjelini.

Također, svi prijevoznici postavljaju pitanje zbog čega ne postoji koordinirana policijska aktivnost na način da se ograniči i onemogući nekontrolirano kretanje migranata, odnosno da policija u Sarajevskom, Tuzlanskom, Srednjebosanskom ili..... kantonu, prije nego što migranti dođu do Unsko-sanskog kantona, uđe u autobus i izvrši kontrolu i legitimiranje putnika, te svakoga za koga smatra da ne može nastaviti putovanje izvede iz autobusa i smjesti u migracione centre.

Umjesto što se prijevoznici optužuju kao uzročnici migrantske krize smatramo da bi bilo znatno efikasnije da policija i drugi kontrolni organi kontrolu putnika vrše na polaznim ili usputnim stanicama i time rasterete pritisak na gradove Unsko-sanskog kantona.

Ovom prilikom ističemo da je na području Federacije BiH, sa određene destinacije za gradove u Unsko-sanskom kantonu registrirano 11 federalnih linija, kao i da je preko 20 linija registrirano kao povezivanje gradova dva entiteta. U ovim iznimno teškim vremenima, bilo kakva obustava prijevoza značilo bi dovođenje prijevoznika u još težu situaciju.

Na kraju želimo naglasiti da ćemo podržati sve aktivnosti kontrolnih organa s tim što očekujemo da svako, u skladu za zakonskom regulativom u BiH, treba raditi svoj posao na način što će prijevoznici vršiti prijevoz putnika koji su za to kupili i platili prijevoznu kartu, a da policija i drugi organi iste kontroliraju te sankcioniraju nezakonito postupanje i kretanje migranata.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.