Desetogodišnji sertifikat o pravima, što je dozvola koju ljudi moraju kupiti da bi uopće kupili vozilo, sada košta rekordnih 76.000 dolara (104.000 singapurskih dolara), što je više od četiri puta više nego 2020. godine, podaci su singapurske Uprave za kopneni saobraćaj.

Tim iznosom se kupuje samo pravo na kupovinu standardnog automobila kategorije A, s malim i srednjim motorom od 1.600 cc ili manje, piše CNN.

Oni koji žele nešto veće vozilo poput SUV-a morat će izdvojiti 106.630 dolara za licencu kategorije B kja je prije koštala 102.900 dolara.

Tek onda se govori o troškovima samog vozila.

Sistem kvota je uveden 1990. godine kako bi se minimizirao promet i smanjile emisije gasova u gradu-državi u kojoj živi 5,9 miliona stanovnika, ali se može pohvaliti impresivnom mrežom javnog prijevoza.

Kvote su stavile automobile van domašaja prosječnog stanovnika Singapura, gdje je srednji mjesečni prihod domaćinstva u 2022. godini iznosio 7.376 dolara.

Ricky Goh, lokalni trgovac automobilima, rekao je da se "zamalo onesvijestio" kada je čuo za povećanje cijene.

Wong Hui Min, majka dvoje djece, rekla je da će možda morati ponovo razmisliti o oslanjanju na automobil uprkos tome što ga koristi uglavnom za svoju porodicu.

- Puno trčim okolo, šaljem svoju djecu u školu i iz škole, također i zbog drugih aktivnosti kao što su časovi plivanja i školarine. Treba mi auto. Vožnja taksijem ili zajednička vožnja posvuda jednostavno mi nije zgodna - rekla je.