Ono što bi moglo ubrzati ovaj proces je pritisak evropskih regulatornih tijela, koja zahtijevaju od Applea da omogući korisnicima izbor željenog pretraživača pri prvom korišćenju Safarija, "zategnuti" odnosi sa Googleom, kao i "sazrijevanje" tehnologija Siri i iCloud.

Apple, kao najvrijednija kompanija na svjetskom tržištu, nema velike finansijske koristi od aktuelne saradnje s Googleom, a povećava potražnju za softverskim inženjerima specijalizovanim za tehnologije pretrage, kroz veliki broj aktuelnih oglasa za zapošljavanje koje je kompanija postavila. Appleov "web-crawler" Applebot ažuriran je u julu, a vlasnici sajtova primjećuju njegovu pojačanu aktivnost- piše tehnološki blog "Coywolf News".

Appleov pretraživač mogao bi da funkcioniše kao personalizovana kolekcija podataka, slična Google Assistantu na Androidu, ali, bar inicijalno, bez reklama. Ukoliko bi potencijalni Appleov pretraživač ugledao svjetlost dana, SEO specijalisti bi morali da mu se prilagode i optimizuju sadržaje sajtova.