open-navfaktor-logo
search
KJP ZOI'84
Za rekonstrukciju lifta BX na Bjelašnici dva miliona KM, imamo i rješenje za četverosjed
U ZOI-ju se uveliko pripremaju za predstojeću sezonu, a narednih godina posebnu pažnju posvetit će poboljšanju vertikalnog transporta na olimpijskoj ljepotici Bjelašnici.
12.09.2021. u 08:25
get url
text

- U ovoj godini smo se odlučili da u narednom periodu krenemo sa rekonstrukcijom svih ski-liftova. Prvi koji će biti rekonstruisan i obnovljen, a bit će povećan i njegov kapacitet je BX. To je prva instalacija na Bjelašnici, odnosno prvi početni lift iz Babinog dola. Trenutni kapacitet lifta je 600 skijaša u sat vremena, a razlog što je tako mali kapacitet je činjenica da je instalacija stara više od 30 godina i neadekvatno održavana. Smanjen je kapacitet sa projektovanih 1.100 ljudi na 600. Nama je cilj vratiti kapacitet na 1.100 i da dogradimo još jednu instalaciju, čime bismo dobili kapacitet od 2.100 ljudi na sat vremena. Na taj način ćemo povećati kapacitet za tri puta, a to je posebno bitno za noćno skijanje gdje su velike gužve – kaže Jasmin Mehić, v. d. direktora KJP ZOI'84.

Prvi čovjek ZOI-ja ističe da je naredne godine u planu rekonstrukcija lifta Kolijevka na isti način.

- Instalacijom ta dva lifta, u slučaju da stane šestosjed, imamo kapacitet više od 4.000 skijaša, a to je razlog zašto radimo na ovaj način ove dvije instalacije. Vrijednost je oko dva miliona KM, a nastojat ćemo da BX bude u ovoj godini završen i to zavisi i od uvjeta. I investicija na stazi Kolijevka bit će oko dva miliona KM - nastavlja Mehić.

Jasmin Mehić

Kako kaže, ove godine pokušat će osposobiti i četverosjed.

- Uz relativno malu investiciju on može biti pušten u pogon. Međutim, lokacija za tu vrsta lifta nije adekvatna i sad sa sigurnošću mogu reći da ćemo raditi da se četverosjed prebaci na drugu lokaciju. Razlog zašto nije adekvatna je što se radi o fiksnoj instalaciji i znači da korpe četverosjeda ostaju na žici cijelu noć. Preko noći padne snijeg, stvori se led i te korpe koje su gore dobiju težinu par stotina kilograma i to stvara probleme prilikom puštanja u pogon sutra ujutro jer to je potrebno očistiti. Način na koji se to rješava jeste da se ne stavlja fiksni nego sklopivi sistem koji ima mogućnost parkiranja u garažu preko noći.

Nema problema jer korpe izlaze iz garaže i možete pokrenuti instalaciju u svim vremenskim uvjetima. Takva sklopiva instalacija je bila na Bjelašnici i 1984. godine za olimpijadu i jako je napredna, a mi smo se 30 godina kasnije vratili veliki korak unazad i nakon sklopive instalacije napravili fiksnu. Mogu reći da je to pogrešan projekat i mislim da odgovornost snose ljudi iz ZOI-ja koji su raspisali takvu tehničku specifikaciju, ali i izvođači koji su prihvatili da urade takvu instalaciju. Razgovarao sam sa izvođačima iz Švicarske i oni smatraju da su postupili po tehničkoj specifikaciji. Međutim, praksa dobrih izvođača je da ukažu da je nešto neizvodivo i da ne prihvataju posao koji neće biti dugoročno kvalitetan. Izvođač je trebao odbiti ovaj posao – kaže na kraju Mehić.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.